Macie jakieś pomysły w tym zakresie? Kilka postów wskazujących jakiś pomysł, ale bez szczegółów
viewtopic.php?f=3&t=81
viewtopic.php?f=3&t=246
viewtopic.php?f=3&t=238
viewtopic.php?f=3&t=191
viewtopic.php?f=3&t=39
Zwiększenie integracji/interakcji między graczami w grze
Re: Zwiększenie integracji/interakcji między graczami w grze
Ad. 1.
Jeśli chodzi Banku - to jestem za (sam nawet o nim myślałem).
Tylko dwie opcje - banku systemowy - pożyczamy "od gry" kwotę na ileś dni i zwracamy np. +10% pożyczonej kwoty. Jeśli nie spłacimy, przychodzi komornik i zabiera krowę, kury, towar lub zamyka interes.
Druga opcja to bank graczy - jako działalność - robimy szkolenie bankowości - wpłacamy depozyt - 50.000 $ i zaczynamy sami zarabiać. Pożyczka w zależności na ile dni - różny procent (do 3 dni - 15%; 3-5 dni - 12% tylko sam nie jak to ma działać - może Stvoor jakoś pomożesz, masz chyba bardziej ekonomiczny łeb ). Oczywiście płacimy podatek dochodowy - np. 10% zysku. Pomysł z napadami i ochroniarzami (z tematy viewtopic.php?f=3&t=81#p3334) jakoś nie specjalnie mi przypadł do gustu, ale może być ciekawie.
Ad. 2.
System nagród... jak dla mnie dziwnie. Wyciskać z kur 100000000 jajek żeby zdobyć poziom, energie czy cosik innego.
Ad. 3.
Nie klany a spółki - jestem za. Tylko szczegóły na jakich one będą działać.
Przykładowo:
Spółka cywilna (do max 2 graczy) - do założenia spółki wymagane: 10 lvl; wpłata własna 10.000 $ od każdej osoby. Zyski dzielone po połowie.
Zakładamy spółkę np. Smażalnia ryb. Towar wnosimy obaj (ile kto może, może wnosić jedna osoba) - zyski na pół.
Spółka z o.o. (2-5 graczy) - 25 lvl, 20.000 $ - wpłata łączna (po połowie, 30%-70% - suma musi być 100%).
Zysk dzielony procentowo wg wnoszonych % towarów.
Spółka akcyjna (5-15 graczy) - 40 lvl, 30.000 $ - kapitał wpłaca osoba zakładająca spółkę.
Zysk dzielony na graczy - główny gracz (prezes spółki) - nie może mieć więcej niż 50% zysków - reszta do podziału.
Przykład: Zakładamy Smarzalnie ryb S.A. - wpłacam $ 30k.
Towar wnoszą wszyscy w tej samej ilości.
Dla innych biznesów trochę inne warunki by były.
Ad. 4.
Nie mam zdania..
Ad. 5.
Patrz punkt Ad. 3.
==========================================================================================
Gdzieś w którymś temacie wyczytałem że fajna by była funkcja menadżera.
Zatrudniam go za 5.000 $ na 10h i dba o to żeby robotnicy zbierali plony, sadzili nowe etc.
Czyli - mam kasę to niech innych robią za mnie.
Jeśli chodzi Banku - to jestem za (sam nawet o nim myślałem).
Tylko dwie opcje - banku systemowy - pożyczamy "od gry" kwotę na ileś dni i zwracamy np. +10% pożyczonej kwoty. Jeśli nie spłacimy, przychodzi komornik i zabiera krowę, kury, towar lub zamyka interes.
Druga opcja to bank graczy - jako działalność - robimy szkolenie bankowości - wpłacamy depozyt - 50.000 $ i zaczynamy sami zarabiać. Pożyczka w zależności na ile dni - różny procent (do 3 dni - 15%; 3-5 dni - 12% tylko sam nie jak to ma działać - może Stvoor jakoś pomożesz, masz chyba bardziej ekonomiczny łeb ). Oczywiście płacimy podatek dochodowy - np. 10% zysku. Pomysł z napadami i ochroniarzami (z tematy viewtopic.php?f=3&t=81#p3334) jakoś nie specjalnie mi przypadł do gustu, ale może być ciekawie.
Ad. 2.
System nagród... jak dla mnie dziwnie. Wyciskać z kur 100000000 jajek żeby zdobyć poziom, energie czy cosik innego.
Ad. 3.
Nie klany a spółki - jestem za. Tylko szczegóły na jakich one będą działać.
Przykładowo:
Spółka cywilna (do max 2 graczy) - do założenia spółki wymagane: 10 lvl; wpłata własna 10.000 $ od każdej osoby. Zyski dzielone po połowie.
Zakładamy spółkę np. Smażalnia ryb. Towar wnosimy obaj (ile kto może, może wnosić jedna osoba) - zyski na pół.
Spółka z o.o. (2-5 graczy) - 25 lvl, 20.000 $ - wpłata łączna (po połowie, 30%-70% - suma musi być 100%).
Zysk dzielony procentowo wg wnoszonych % towarów.
Spółka akcyjna (5-15 graczy) - 40 lvl, 30.000 $ - kapitał wpłaca osoba zakładająca spółkę.
Zysk dzielony na graczy - główny gracz (prezes spółki) - nie może mieć więcej niż 50% zysków - reszta do podziału.
Przykład: Zakładamy Smarzalnie ryb S.A. - wpłacam $ 30k.
Towar wnoszą wszyscy w tej samej ilości.
Dla innych biznesów trochę inne warunki by były.
Ad. 4.
Nie mam zdania..
Ad. 5.
Patrz punkt Ad. 3.
==========================================================================================
Gdzieś w którymś temacie wyczytałem że fajna by była funkcja menadżera.
Zatrudniam go za 5.000 $ na 10h i dba o to żeby robotnicy zbierali plony, sadzili nowe etc.
Czyli - mam kasę to niech innych robią za mnie.
Re: Zwiększenie integracji/interakcji między graczami w grze
ad1/
W kwestii banku - raczej wykluczam mozliwosc pozyczania pieniedzy z banku z powodu mozliwych naduzyc. Ktos zalozy nowe konto, kupi od drugiego towar, zbankrutuje, a tamten bedzie cieszyl sie darmowa kasa.
ad2/
Dla mnie tez dziwne, ale to gra online i jest tu wiele dziwnych rzeczy, a jak pisalem w innym watku moze to podniesc grywalnosc gry.
ad3/
Szczegoly i zasady ich dzialania sa tutaj sola w oku czyli to glowny problem Spolek jako pomyslu
Apropo smazalni i innych - kazdy moze zalozyc ja sam wiec nie widze tutaj sensu robienia czegos w spolce co mozna robic samemu.
Bardziej cos mi zaswitalo w rodzaju:
* Ktos zaklada spolke (kapital zalozycielski np 10000$) i ma w niej 100% udzialow, oglasza, ze spolka przyjmie towar np cukier.
* Ktos wnosi cukier do spolki (po obecnej cenie rownowagi) i zyskuje udzial w spolce wg wartosci wniesionego towaru np 2000 =1/6 udzialow w spolce czyli jakies 15% (zalozyciel ma teraz 85%)
* Zalozyciel spolki zajmuje sie handlem towarami na rynku, jezeli robi to dobrze, spolka zarabia, jezeli robi to zle, spolka traci tak samo jak jej akcjnariusze, nikt nie bedzie chcial wnosic swoich towarow do spolek ktore traca, marką jest sama osoba zarzadzajacego spolka jezeli robi to dobrze.
* Ewentualne zyski spolki moga zostac wyplacone akcjonariuszom - kazdy dostanie wg udzialu w spolce - kto ma wiecej dostanie wiecej.
Dzieki temu pojawi sie nowy rynek zbytu towarow, poprawi sie plynnosc na rynku, bo oprocz graczy zaczna handlowac spolki.
Funkcja menadzera gdziestam mi świta w glowie ale musze to jeszcze przemyslec.
W kwestii banku - raczej wykluczam mozliwosc pozyczania pieniedzy z banku z powodu mozliwych naduzyc. Ktos zalozy nowe konto, kupi od drugiego towar, zbankrutuje, a tamten bedzie cieszyl sie darmowa kasa.
ad2/
Dla mnie tez dziwne, ale to gra online i jest tu wiele dziwnych rzeczy, a jak pisalem w innym watku moze to podniesc grywalnosc gry.
ad3/
Szczegoly i zasady ich dzialania sa tutaj sola w oku czyli to glowny problem Spolek jako pomyslu
Apropo smazalni i innych - kazdy moze zalozyc ja sam wiec nie widze tutaj sensu robienia czegos w spolce co mozna robic samemu.
Bardziej cos mi zaswitalo w rodzaju:
* Ktos zaklada spolke (kapital zalozycielski np 10000$) i ma w niej 100% udzialow, oglasza, ze spolka przyjmie towar np cukier.
* Ktos wnosi cukier do spolki (po obecnej cenie rownowagi) i zyskuje udzial w spolce wg wartosci wniesionego towaru np 2000 =1/6 udzialow w spolce czyli jakies 15% (zalozyciel ma teraz 85%)
* Zalozyciel spolki zajmuje sie handlem towarami na rynku, jezeli robi to dobrze, spolka zarabia, jezeli robi to zle, spolka traci tak samo jak jej akcjnariusze, nikt nie bedzie chcial wnosic swoich towarow do spolek ktore traca, marką jest sama osoba zarzadzajacego spolka jezeli robi to dobrze.
* Ewentualne zyski spolki moga zostac wyplacone akcjonariuszom - kazdy dostanie wg udzialu w spolce - kto ma wiecej dostanie wiecej.
Dzieki temu pojawi sie nowy rynek zbytu towarow, poprawi sie plynnosc na rynku, bo oprocz graczy zaczna handlowac spolki.
Funkcja menadzera gdziestam mi świta w glowie ale musze to jeszcze przemyslec.