Dwa tygodnie edycji za nami
Dwa tygodnie edycji za nami
Może czas na jakieś pierwsze podsumowania, spostrzeżenia, co Waszym zdaniem powinno się zmienić w następnej edycji, czy gra bywa nudna/żmudna, jeżeli tak to gdzie, jeżeli nie to co byście zmienili żeby była ciekawsza, bardziej wciągająca, oczywiście jest pewien poziom do jakiego żmudna być musi, ale być może macie pomysł, aby ewentualnie ten poziom podnieść do akceptowalnych dla ogółu graczy poziomu.
Zaobserwowałem wielu graczy którzy zaczynali grać od początku edycji, teraz ich nie ma, jest kilkudziesięciu aktywnych graczy, którzy grają cały czas i to głównie do nich powyższe pytania są skierowane, bo chyba oni najwięcej mogą powiedzieć, z drugiej strony Ci co przestali grać z pewnością mogą podzielić się ciekawym głosem dlaczego przestali i czy powodem są tylko ciepłe dni
Zaobserwowałem wielu graczy którzy zaczynali grać od początku edycji, teraz ich nie ma, jest kilkudziesięciu aktywnych graczy, którzy grają cały czas i to głównie do nich powyższe pytania są skierowane, bo chyba oni najwięcej mogą powiedzieć, z drugiej strony Ci co przestali grać z pewnością mogą podzielić się ciekawym głosem dlaczego przestali i czy powodem są tylko ciepłe dni
Re: Dwa tygodnie edycji za nami
Moje szybkie wnioski:
- ilość zrobionych szkoleń jest głównym wyznacznikiem pozycji w rankingu, nie kasa, działki, biznesy itp. więc trzeba trzaskać kasę na szkolenia choć są w pewnym momencie gry zupełnie niepotrzebne
- rozumiem Twoje weekendowe "niemoce", ale nie zabieranie głosu przez Ciebie, w zakładanych wątkach dot. gry, lub nieodpowiadanie na maile jest nie na miejscu.
- gra sama w sobie jest "grywalna" na podobnym poziomie jak pierwsza edycja, jednak w dalszym ciągu braki widoczne są w systemie pomocy/faq/reguł gry/systemu naliczania punktów (choć kilka zmian wprowadzono) Nowym graczom na pewno nie ułatwia to gry i nie zachęca do pozostania na dłużej.
To tyle marudzenia. Gram dalej bo mnie wciągnęło i to chyba jest najlepszy komentarz
- ilość zrobionych szkoleń jest głównym wyznacznikiem pozycji w rankingu, nie kasa, działki, biznesy itp. więc trzeba trzaskać kasę na szkolenia choć są w pewnym momencie gry zupełnie niepotrzebne
- rozumiem Twoje weekendowe "niemoce", ale nie zabieranie głosu przez Ciebie, w zakładanych wątkach dot. gry, lub nieodpowiadanie na maile jest nie na miejscu.
- gra sama w sobie jest "grywalna" na podobnym poziomie jak pierwsza edycja, jednak w dalszym ciągu braki widoczne są w systemie pomocy/faq/reguł gry/systemu naliczania punktów (choć kilka zmian wprowadzono) Nowym graczom na pewno nie ułatwia to gry i nie zachęca do pozostania na dłużej.
To tyle marudzenia. Gram dalej bo mnie wciągnęło i to chyba jest najlepszy komentarz
Re: Dwa tygodnie edycji za nami
Zrobione szkolenia - zgadza się, zasady układania rankingu zostaną zmienione w kolejnej edycji, propozycja zmiany ich w tej edycji przepadła.
Umieściłem w informacjach o edycji informacje o sposobie i algorytmie układania rankingu.
W rankingu pojawił się podpunkt "bilans", który będzie podstawą do układania rankingu w kolejnych edycjach.
Udzielam się tam gdzie uważam to za stosowne i potrzebne, niemoce nie mają tu nic do rzeczy
pomoc/faq uzupełniam w miarę wskazywania braków informacyjnych we wskazanych aspektach gry
czekam na kolejne opinie
Umieściłem w informacjach o edycji informacje o sposobie i algorytmie układania rankingu.
W rankingu pojawił się podpunkt "bilans", który będzie podstawą do układania rankingu w kolejnych edycjach.
Udzielam się tam gdzie uważam to za stosowne i potrzebne, niemoce nie mają tu nic do rzeczy
pomoc/faq uzupełniam w miarę wskazywania braków informacyjnych we wskazanych aspektach gry
czekam na kolejne opinie
Re: Dwa tygodnie edycji za nami
moim skromnym zdaniem to było by miło jak by utrudnić tą grę jeszcze trochę. Mianowicie sama gra jako gra jest fajna ma ciekawe opcje i możliwości ale wg mnie za szybko wszystko się dzieje w sesie wszystko można szybko mieć, jestem za jakimiś progami ktore trzeba osiągnąć żeby coś mieć, chodzi mi tu o szkolenia i przede wszystkim o biznesy bo robia odpowiednie szkolenie i majać pieniadze mozna kazdy biznes zrobic(tak wiem prodoktow nie ma sie odrazu na wszystko) ale i tka lepiej byt bylo jak by byly jakies progi lvl'owe nawet. Aha no i jeszcze jedno nie wiem tylko zabardzo jak to rozumiec chodzi o płace pracownika rozumiem popyt itp ale aktualnie to sie praktycnzie oplaca tylko pracowac w zawodzie i nic poza tym no chyba ze hodowla i masarz (te istotniejsze) moze by tak wprowadzic jakas wieksza rotacje tej placy?? <oczywiscie ja gram od niedawna i w kwestii czegos moge sie mylic;] >
Re: Dwa tygodnie edycji za nami
Liczba ofert pracy jest skończona i powyżej pewnego poziomu nie powinna rosnąć (bo zatrudnianie staje się nieopłacalne) - tak zgadza się - rozmyślnie w grze są okresy w których opłaca się tylko pracować w zawodzie. Płace spadają szybciej niż rosną.
Co do ograniczenia szkoleń levelem - wystarczy ograniczenie szkoleń ich rosnącymi kosztami. Po miesiącu gry czołówka żeby zrobić nowe szkolenie i móc zająć się czymś nowym będzie musiała na ten cel nazbierać dużo środków. Już teraz u niekórych koszt kolejnego szkolenia wynosi ok 500000$, niemniej faktycznie zbyt szybko są tak wysokie levele i w nowej edycji zmienię to tak, żeby nie było to takie proste.
Co do ograniczenia szkoleń levelem - wystarczy ograniczenie szkoleń ich rosnącymi kosztami. Po miesiącu gry czołówka żeby zrobić nowe szkolenie i móc zająć się czymś nowym będzie musiała na ten cel nazbierać dużo środków. Już teraz u niekórych koszt kolejnego szkolenia wynosi ok 500000$, niemniej faktycznie zbyt szybko są tak wysokie levele i w nowej edycji zmienię to tak, żeby nie było to takie proste.
Re: Dwa tygodnie edycji za nami
ogólnie bardzo jest bardzo dobra i baaardzo wciaga- stvoor gratki
niestety jest podstawowym minusem jest klikanie- tak naprawdę ten kto ma dużo czasu ( lub mozliwości) ten osiąga spora przewagę już na starcie a i potem ma o wiele łatwiej niż ci , którzy czasu mają mniej. bo klikanie w tej grze to kasa- nigdzie się tak szybko nie zarabia jak w pracy w zawodzie, a np na początku bardzo ważne jest mieć kasę - bez niej nie ma szkoleń, nie ma zakupów działek i inwestycji w nowe biznesy
może to niestety zniechęcać sporą liczbę graczy, którzy widzą jak uciekają ci najlepsi i widzą - bez klikania nie zarabiasz
dlatego proponowałbym zwiększyć czas 1 tury nawet do pół godziny , a 15 min to minimum- teraz to jest szaleństwo- do kibelka trzeba iść raz dwa, obiadek je się z przerwami itp- naprawdę z czasem zaczyna to wqrzać- wtedy oczywiście należy zwiększyć regeneracji energii- może być proporcjonalnie to obecnego czasu, albo nawet i zwiększyć
druga sprawa , która jest upierdliwa to losowość czasów pracy dla tych samych biznesów - tu zdecydowanie jestem za tym , że jak mamy kilka identycznych biznesów( plantacji, usług, sklepów) to czasy powinny być SZTYWNE - tzn jeśli mam 5 działek na których ma Mleczarnie to po kliknięciu "zatrudnij pracowników" WSZĘDZIE w tych 5 Mleczarniach bedę miał pracowników przez 4 godz- a nie , że w jednej 4,5 , w drugiej 5,1 itp- może to drobnostka , ale bardzo uprzykrza grę jeśłi coś się robi i trzeba przerwać daną pracę i podejść do komputera-nożna podejść i kliknąc znów na 5 Mleczarni i zatrudnić od nowa pracowników- zrobić to za JEDNYM RAZEM , a nie chodzić co 15, 20 min bo wszędzie inaczej pracują
zaznaczam , że rozumiem różne czasy dla RÓŻNYCH biznesów- inne plantacje, inne hodowle, inne usługi, inne sklepy itp
trzecia sprawa o której należałoby pomyśleć - wahania płac
obecnie za szybko idą w górę, przez co częśc biznesów jest mało nieopłacalna- nie powinno się także doprowadzać do sytuacji , w której za szybko przestaje się w tej grze cokolwiek produkować, uprawiać itp a jedynie iść do pracy w zawodzie- gra traci na atrakcyjności- przestaje się myśleć o biznesach a tylko bezmyślnie klikac prace
czwarta sprawa-wahania cen towarów- wg mnie także za szybko te ceny się zmieniają- wg mnie można wprowadzić większość ilość szt w transakcjach , żeby ta cena się zmieniała- teraz jest trochę śmiesznie-miałem np jako jedyny sad z oliwkami i już pierwsza sprzedaż niedużej ilości spowodowała spadek cen sprzedaży- mówiąc krótko nie opłaca się sprzedawać bo ceny lecą na łeb na szyję - proponuję zmianę cen przy większych niż obecnie ilościach sprzedaży/zakupu- jak ktoś coś otworzy jako pierwszy niech poczerpie zyski z tego przynajmniej z 1 dzień- tak jest na świecie - sprzedajesz cos pierwszy przez jakiś czas ( dopóki konkurencja nie połapie pomysłu) czerpiesz profit- a tu można szybko samemu doprowadzić do sporego spadku/wzrostu cen
to tak na szybko tyle
niestety jest podstawowym minusem jest klikanie- tak naprawdę ten kto ma dużo czasu ( lub mozliwości) ten osiąga spora przewagę już na starcie a i potem ma o wiele łatwiej niż ci , którzy czasu mają mniej. bo klikanie w tej grze to kasa- nigdzie się tak szybko nie zarabia jak w pracy w zawodzie, a np na początku bardzo ważne jest mieć kasę - bez niej nie ma szkoleń, nie ma zakupów działek i inwestycji w nowe biznesy
może to niestety zniechęcać sporą liczbę graczy, którzy widzą jak uciekają ci najlepsi i widzą - bez klikania nie zarabiasz
dlatego proponowałbym zwiększyć czas 1 tury nawet do pół godziny , a 15 min to minimum- teraz to jest szaleństwo- do kibelka trzeba iść raz dwa, obiadek je się z przerwami itp- naprawdę z czasem zaczyna to wqrzać- wtedy oczywiście należy zwiększyć regeneracji energii- może być proporcjonalnie to obecnego czasu, albo nawet i zwiększyć
druga sprawa , która jest upierdliwa to losowość czasów pracy dla tych samych biznesów - tu zdecydowanie jestem za tym , że jak mamy kilka identycznych biznesów( plantacji, usług, sklepów) to czasy powinny być SZTYWNE - tzn jeśli mam 5 działek na których ma Mleczarnie to po kliknięciu "zatrudnij pracowników" WSZĘDZIE w tych 5 Mleczarniach bedę miał pracowników przez 4 godz- a nie , że w jednej 4,5 , w drugiej 5,1 itp- może to drobnostka , ale bardzo uprzykrza grę jeśłi coś się robi i trzeba przerwać daną pracę i podejść do komputera-nożna podejść i kliknąc znów na 5 Mleczarni i zatrudnić od nowa pracowników- zrobić to za JEDNYM RAZEM , a nie chodzić co 15, 20 min bo wszędzie inaczej pracują
zaznaczam , że rozumiem różne czasy dla RÓŻNYCH biznesów- inne plantacje, inne hodowle, inne usługi, inne sklepy itp
trzecia sprawa o której należałoby pomyśleć - wahania płac
obecnie za szybko idą w górę, przez co częśc biznesów jest mało nieopłacalna- nie powinno się także doprowadzać do sytuacji , w której za szybko przestaje się w tej grze cokolwiek produkować, uprawiać itp a jedynie iść do pracy w zawodzie- gra traci na atrakcyjności- przestaje się myśleć o biznesach a tylko bezmyślnie klikac prace
czwarta sprawa-wahania cen towarów- wg mnie także za szybko te ceny się zmieniają- wg mnie można wprowadzić większość ilość szt w transakcjach , żeby ta cena się zmieniała- teraz jest trochę śmiesznie-miałem np jako jedyny sad z oliwkami i już pierwsza sprzedaż niedużej ilości spowodowała spadek cen sprzedaży- mówiąc krótko nie opłaca się sprzedawać bo ceny lecą na łeb na szyję - proponuję zmianę cen przy większych niż obecnie ilościach sprzedaży/zakupu- jak ktoś coś otworzy jako pierwszy niech poczerpie zyski z tego przynajmniej z 1 dzień- tak jest na świecie - sprzedajesz cos pierwszy przez jakiś czas ( dopóki konkurencja nie połapie pomysłu) czerpiesz profit- a tu można szybko samemu doprowadzić do sporego spadku/wzrostu cen
to tak na szybko tyle
Re: Dwa tygodnie edycji za nami
ja gram prawie od początku poprzedniej edycji (jeszcze było nas chyba 50 osób ) i staram się zawsze coś nowego napisać itp.
ale wracając do sedna:
w zasadzie zgadzam się z niektórymi punktami, które wypisał lordyp (a dokładnie punkty 2, 3 i 4)
co do czasu tury to 5 minut wydaje się ok jeśli nie ma się zbyt wiele biznesów do obskoczenia, bo pamiętam, że w poprzedniej edycji (testowej) pod koniec nie dałem rady obsiać wszystkich działek jakie posiadałem w czasie jednej tury
ale rozwiązałem problem poprzez likwidację kilku działek i ich wyrównaniu - drastyczne, ale skuteczne
jeśli chodzi o dodanie do rankingu opcji BILANS, to Stvoor - szacun
ale wracając do sedna:
w zasadzie zgadzam się z niektórymi punktami, które wypisał lordyp (a dokładnie punkty 2, 3 i 4)
co do czasu tury to 5 minut wydaje się ok jeśli nie ma się zbyt wiele biznesów do obskoczenia, bo pamiętam, że w poprzedniej edycji (testowej) pod koniec nie dałem rady obsiać wszystkich działek jakie posiadałem w czasie jednej tury
ale rozwiązałem problem poprzez likwidację kilku działek i ich wyrównaniu - drastyczne, ale skuteczne
jeśli chodzi o dodanie do rankingu opcji BILANS, to Stvoor - szacun
Re: Dwa tygodnie edycji za nami
Myślałem nad zwolnieniem gry poprzez wydłużenie tur do 10-15 minut i to jest do zrealizowania, niemniej nie zapominajmy, ze gracz zawsze powinien mieć co robić i jeżeli załatwi wszystko w 3 minuty to przez kolejne 12 nie robi nic - to dużo czekania - szczególnie na początku kiedy zbiera się kasę na pierwszą działalność, wychodzi, zapomina, że coś tam miał obsiać, zostawia grę odłogiem bo zaczął oglądać z nudów film na HBO.
Oprócz tej niedogodności długiego czekania rozciągnięcie tur ma swoje plusy tylko czy naprawdę o to chodzi?
- mniej klikania, bo nie klikasz co 5 min tylko co 15 niemniej proporcjonalnie wychodzi to samo
- z tego samego powodu ceny towarów spadają wolniej - oczywiście ten temat dodatkowo przeanalizuję
Oczywiście jest jeszcze inny pomysł: wszystko zostaje po staremu oprócz cykli w biznesach, które z 12 tur zwiększają się na 24 tury (12x10 min), czas pracowników zostaje wydłużony o 100% żeby było proporcjonalnie co oznacza mniej etatów, mniej WISZĄCYCH etatów w zawodzie = mniejsze wzrosty pensji i więcej czasu na ogarnięcie już wiszących. Także energia rosła by wolniej. Nie wiem tylko czy to tylko nie przesunie w czasie tego co widać obecnie - masa ofert pracy i rosnące pensje do wysokich poziomów.
Nie zgadzam się jednak z tym, że płace zbyt szybko idą w górę - to jest 1% na godzinę, rosnące płace mają zachęcić do podejmowania szkolenia i zgarniania tych ofert w celu zarobkowym oczywiscie, a gdy już liczba ofert spada to pensja maleje o 10% na godzinę i po 12h jest już z 400 na 100$.
Losowość czasów pracy - w sumie nie mam nic przeciwko, ale dopiero w następnej edycji
Oprócz tej niedogodności długiego czekania rozciągnięcie tur ma swoje plusy tylko czy naprawdę o to chodzi?
- mniej klikania, bo nie klikasz co 5 min tylko co 15 niemniej proporcjonalnie wychodzi to samo
- z tego samego powodu ceny towarów spadają wolniej - oczywiście ten temat dodatkowo przeanalizuję
Oczywiście jest jeszcze inny pomysł: wszystko zostaje po staremu oprócz cykli w biznesach, które z 12 tur zwiększają się na 24 tury (12x10 min), czas pracowników zostaje wydłużony o 100% żeby było proporcjonalnie co oznacza mniej etatów, mniej WISZĄCYCH etatów w zawodzie = mniejsze wzrosty pensji i więcej czasu na ogarnięcie już wiszących. Także energia rosła by wolniej. Nie wiem tylko czy to tylko nie przesunie w czasie tego co widać obecnie - masa ofert pracy i rosnące pensje do wysokich poziomów.
Nie zgadzam się jednak z tym, że płace zbyt szybko idą w górę - to jest 1% na godzinę, rosnące płace mają zachęcić do podejmowania szkolenia i zgarniania tych ofert w celu zarobkowym oczywiscie, a gdy już liczba ofert spada to pensja maleje o 10% na godzinę i po 12h jest już z 400 na 100$.
Losowość czasów pracy - w sumie nie mam nic przeciwko, ale dopiero w następnej edycji
Re: Dwa tygodnie edycji za nami
1% wzrostu płac jest jak najbardziej ok
problem leży w współczynniku który powoduje , że ten 1% wzrasta-może zmienić ilość ofert która odpowiada za ten wzrost - teraz jest chyba 100 ja zaobserwowałem- może dać 200 ?
co do tych czasów tur- zgadza się gracz musi miec co robić- proponuje najprostsze rozwiązane - powiązać czas tury z przedziałami lvl
np:
1-10 lvl- tura 5 min
10-30 lvl -10 min
40-60-15 min
60-80 -20 min
80-99 -25 min
100 lvl- tura co 30 min
coś w tym stylu- oczywiście zwiększona regeneracja energii odpowiednio
plus tego rozwiązania- nowi gracze maja więcej do klikania na początku, starsi gracze którzy mają co klikac mają wiec na to więcej czasu
problem leży w współczynniku który powoduje , że ten 1% wzrasta-może zmienić ilość ofert która odpowiada za ten wzrost - teraz jest chyba 100 ja zaobserwowałem- może dać 200 ?
co do tych czasów tur- zgadza się gracz musi miec co robić- proponuje najprostsze rozwiązane - powiązać czas tury z przedziałami lvl
np:
1-10 lvl- tura 5 min
10-30 lvl -10 min
40-60-15 min
60-80 -20 min
80-99 -25 min
100 lvl- tura co 30 min
coś w tym stylu- oczywiście zwiększona regeneracja energii odpowiednio
plus tego rozwiązania- nowi gracze maja więcej do klikania na początku, starsi gracze którzy mają co klikac mają wiec na to więcej czasu
Re: Dwa tygodnie edycji za nami
ps
stvoor odpowiedz na maila
i zrob wreszcie opcje edycji na forum
stvoor odpowiedz na maila
i zrob wreszcie opcje edycji na forum