Gastronomia i handel - obroty uwarunkowane etatami
Gastronomia i handel - obroty uwarunkowane etatami
W tej chwili jest tak, ze jeżeli w lokalach gastronomiczno/handlowych znajdują się towary są one sprzedawane co turę w równych ilościach odpowiadającym wartości podaży danego biznesu gastronomiczno/handlowego. Pomijam kwestie kosztów pracy czy kosztów zakupu tych towarów - oczywiście warunkują one opłacalność, ale tutaj będzie o czym innym.
Myślę nad zmianą, która uwarunkuje sprzedaż w tych lokalach nie czasem/turą jak jest obecnie, ale ilością podjętych etatów pracy w danej turze.
Przykładowo jeżeli w danej turze zostało podjętych 50 etatów pracy przez graczy (niezależnie od zawodu) tyle tez będzie do rozdysponowania "tur" pomiędzy biznesy gastronomiczno-handlowe... Bo w końcu jeżeli ktoś pracuje to robi zakupy i jada w restauracjach, bo ma na to pieniądze z pracy
I teraz - jeżeli lokali jest mało to może zdarzyć się tak, że na jeden lokal przypadnie 5 tur i wtedy zrealizuje on sprzedaż, którą obecnie realizuje w 5 tur.
ALE jezeli lokali bedzie duzo to odwrotnie - sprzedaż będzie realizowana raz na 2-3 tury. Oczywiście mówimy o lokalach w danym momencie aktywnych czyli zatrudniających pracowników i mających towar na stanie.
Dzięki temu takie lokale staną się bardziej opłacalne, bo jeżeli taki lokal będzie tylko jeden to w ciągu jednej tury sprzeda tyle co obecnie sprzedałby przez np 3 godziny czyli wiele tur... Ich liczba powinna więc rosnąć zeby z tego tortu nieco uszczknąć dla siebie, oczywiscie to bedzie stymulowało także wzrost cen towarów... Pojawi sie ładny ciąg zależności - dużo pracy doprowadzi do duzych obrotów w gastronomii/handlu, to zas doprowadzi do wzrostu cen towarów i spowoduje zadowolenie rolników, oczywiscie rolnictwo i gastronomia/handel zatrudnia ludzi więc koło się zamyka bo bedzie duzo ofert pracy itd.
Nie bedzie rozroznienia jaki to lokal gastronomiczno/handlowy - zasady beda takie same dla kramu ze swiezowyciskanymi sokami jak i delikatesow - "tury" beda rozkladane po rowno, to takze powinno spowodować naturalny ped w kierunku coraz wiekszych biznesów gastronomicznych, bo one sa bardziej dochodowe, aczkolwiek bardziej ryzykowne ze wzgledu na duza liczbe towarów.
Poniewaz wraz z poziomem rosnie liczba etatow na gracza, a takze rosnie ilosc samych graczy to powinno doprowadzic do rozkwitu e-konomii
Oczywiscie tak radykalna zmiana miala by miejsce w nastepnej edycji.
Myślę nad zmianą, która uwarunkuje sprzedaż w tych lokalach nie czasem/turą jak jest obecnie, ale ilością podjętych etatów pracy w danej turze.
Przykładowo jeżeli w danej turze zostało podjętych 50 etatów pracy przez graczy (niezależnie od zawodu) tyle tez będzie do rozdysponowania "tur" pomiędzy biznesy gastronomiczno-handlowe... Bo w końcu jeżeli ktoś pracuje to robi zakupy i jada w restauracjach, bo ma na to pieniądze z pracy
I teraz - jeżeli lokali jest mało to może zdarzyć się tak, że na jeden lokal przypadnie 5 tur i wtedy zrealizuje on sprzedaż, którą obecnie realizuje w 5 tur.
ALE jezeli lokali bedzie duzo to odwrotnie - sprzedaż będzie realizowana raz na 2-3 tury. Oczywiście mówimy o lokalach w danym momencie aktywnych czyli zatrudniających pracowników i mających towar na stanie.
Dzięki temu takie lokale staną się bardziej opłacalne, bo jeżeli taki lokal będzie tylko jeden to w ciągu jednej tury sprzeda tyle co obecnie sprzedałby przez np 3 godziny czyli wiele tur... Ich liczba powinna więc rosnąć zeby z tego tortu nieco uszczknąć dla siebie, oczywiscie to bedzie stymulowało także wzrost cen towarów... Pojawi sie ładny ciąg zależności - dużo pracy doprowadzi do duzych obrotów w gastronomii/handlu, to zas doprowadzi do wzrostu cen towarów i spowoduje zadowolenie rolników, oczywiscie rolnictwo i gastronomia/handel zatrudnia ludzi więc koło się zamyka bo bedzie duzo ofert pracy itd.
Nie bedzie rozroznienia jaki to lokal gastronomiczno/handlowy - zasady beda takie same dla kramu ze swiezowyciskanymi sokami jak i delikatesow - "tury" beda rozkladane po rowno, to takze powinno spowodować naturalny ped w kierunku coraz wiekszych biznesów gastronomicznych, bo one sa bardziej dochodowe, aczkolwiek bardziej ryzykowne ze wzgledu na duza liczbe towarów.
Poniewaz wraz z poziomem rosnie liczba etatow na gracza, a takze rosnie ilosc samych graczy to powinno doprowadzic do rozkwitu e-konomii
Oczywiscie tak radykalna zmiana miala by miejsce w nastepnej edycji.
Re: Gastronomia i handel - obroty uwarunkowane etatami
ciekawy pomysł, warty wypróbowania.
ale tak jak napisałeś - od następnej edycji
ale tak jak napisałeś - od następnej edycji
Re: Gastronomia i handel - obroty uwarunkowane etatami
A co byście powiedzieli na taki pomysł żeby każdy gracz miał możliwość zjedzenia posiłku, oczywiście za odpowiednie pieniądze, czym napędzał by sprzedaż w lokalach gastronomicznych w zamian za punkt energii. Może coś podobnego?
Re: Gastronomia i handel - obroty uwarunkowane etatami
Stanowcze NIE!
Obecnie zatrudniasz pracowników na 2 max 8 godzin w zależności od tego czy to usługi rolnictwo przetwórstwo czy gastronomia.
Naturalne więc że największy wzrost zatrudnienia następuje każdego dnia rano gdy po nocy gracze się logują i otwierają swoje biznesy w ciągu dnia ilość nowo zatrudnianych spada i ponownie wzrasta wieczorem co jest związane ze statystyką aktywności graczy.
Wprowadzając twój pomysł zacznie się wyścig w którym najlepszym wyjściem będzie przykładowo wstawanie o 6 rano lub wcześniej i odpalanie lokalu gastronomicznego na 6 godzin zanim zrobią to inni bo wtedy wiadomo ze twój lokal jest jedynym otwartym lokalem (wszystkie inne pozamykały się przez noc po odejściu pracowników)
Jeśli chcesz aby ta gra zmierzała w kierunku, w którym wynik jest uzależniony od tego czy ktoś siedzi 24h na dobę to proszę bardzo.
"Niezależnie od tego kiedy zaczniesz swoją przygodę z grą zawsze masz szansę na zwycięstwo. Ważniejsze bowiem od czasu poświęconego grze są Twoje decyzje - podjęte właściwie pozwolą Ci szybko dogonić konkurencję lub zostawić ją daleko w tyle. "
Jeśli jednak to hasło z głównej strony ma być nadal aktualne to powinieneś zmierzać w kierunku większej automatyzacji pewnych biznesów i ułatwienia sterowania tymi biznesami.
Przykładowo teraz aby wyrobić fajne zyski z upraw (rolnictwo i sadownictwo) wymaga to ciągłego siedzenia online gdyż konieczne jest nawożenie gleby pamiętanie o opryskaniu upraw i konieczne zebranie plonów !!! Paradoksem jest to że jak pójdziesz do pracy to nie możesz zebrać swoich plonów, a przecież zatrudniasz do tego ludzi !!!(może warto to zautomatyzować?)
Jak dla mnie najlepszym biznesem są usługo gdzie tylko muszę pamiętać o tym aby raz na jakiś czas jak się zaloguję kliknąć zatrudnienie pracowników i przez 2h nie muszę nic więcej robić a kasa sama spływa
Obecnie zatrudniasz pracowników na 2 max 8 godzin w zależności od tego czy to usługi rolnictwo przetwórstwo czy gastronomia.
Naturalne więc że największy wzrost zatrudnienia następuje każdego dnia rano gdy po nocy gracze się logują i otwierają swoje biznesy w ciągu dnia ilość nowo zatrudnianych spada i ponownie wzrasta wieczorem co jest związane ze statystyką aktywności graczy.
Wprowadzając twój pomysł zacznie się wyścig w którym najlepszym wyjściem będzie przykładowo wstawanie o 6 rano lub wcześniej i odpalanie lokalu gastronomicznego na 6 godzin zanim zrobią to inni bo wtedy wiadomo ze twój lokal jest jedynym otwartym lokalem (wszystkie inne pozamykały się przez noc po odejściu pracowników)
Jeśli chcesz aby ta gra zmierzała w kierunku, w którym wynik jest uzależniony od tego czy ktoś siedzi 24h na dobę to proszę bardzo.
"Niezależnie od tego kiedy zaczniesz swoją przygodę z grą zawsze masz szansę na zwycięstwo. Ważniejsze bowiem od czasu poświęconego grze są Twoje decyzje - podjęte właściwie pozwolą Ci szybko dogonić konkurencję lub zostawić ją daleko w tyle. "
Jeśli jednak to hasło z głównej strony ma być nadal aktualne to powinieneś zmierzać w kierunku większej automatyzacji pewnych biznesów i ułatwienia sterowania tymi biznesami.
Przykładowo teraz aby wyrobić fajne zyski z upraw (rolnictwo i sadownictwo) wymaga to ciągłego siedzenia online gdyż konieczne jest nawożenie gleby pamiętanie o opryskaniu upraw i konieczne zebranie plonów !!! Paradoksem jest to że jak pójdziesz do pracy to nie możesz zebrać swoich plonów, a przecież zatrudniasz do tego ludzi !!!(może warto to zautomatyzować?)
Jak dla mnie najlepszym biznesem są usługo gdzie tylko muszę pamiętać o tym aby raz na jakiś czas jak się zaloguję kliknąć zatrudnienie pracowników i przez 2h nie muszę nic więcej robić a kasa sama spływa
Re: Gastronomia i handel - obroty uwarunkowane etatami
Nie zrozumielismy sie - nie chodzi o zatrudnianych pracowników, ale o prace w zawodzie czyli zatrudniajac ludzi nie generowaloby to ruchu w gastronomii/handlu, ale zatrudniajac SIE w pracy w zawodzie juz tak. Tutaj zas ruch jest podobny przez caly dzien, mniejszy jest tylko w nocy.gantar pisze:Stanowcze NIE!
Obecnie zatrudniasz pracowników na 2 max 8 godzin w zależności od tego czy to usługi rolnictwo przetwórstwo czy gastronomia.
Naturalne więc że największy wzrost zatrudnienia następuje każdego dnia rano gdy po nocy gracze się logują i otwierają swoje biznesy w ciągu dnia ilość nowo zatrudnianych spada i ponownie wzrasta wieczorem co jest związane ze statystyką aktywności graczy.
Jak to mowia kto rano wstaje temu pan Bóg daje Na tej samej zasadzie wstajac rano i zatrudniajac ludzi placisz im po 30$, a o godzinie 9-10 trzeba im juz zaplacic 130$, niemniej z powodow wymienionych wyzej przestaje to miec znaczenie, bo po prostu nie zrozumielismy sie.Wprowadzając twój pomysł zacznie się wyścig w którym najlepszym wyjściem będzie przykładowo wstawanie o 6 rano lub wcześniej i odpalanie lokalu gastronomicznego na 6 godzin zanim zrobią to inni bo wtedy wiadomo ze twój lokal jest jedynym otwartym lokalem (wszystkie inne pozamykały się przez noc po odejściu pracowników)
Mysle nad tym, aby na wyzszych poziomach mozliwa byla jakas forma automatyzacji.Jeśli chcesz aby ta gra zmierzała w kierunku, w którym wynik jest uzależniony od tego czy ktoś siedzi 24h na dobę to proszę bardzo.
"Niezależnie od tego kiedy zaczniesz swoją przygodę z grą zawsze masz szansę na zwycięstwo. Ważniejsze bowiem od czasu poświęconego grze są Twoje decyzje - podjęte właściwie pozwolą Ci szybko dogonić konkurencję lub zostawić ją daleko w tyle. "
Jeśli jednak to hasło z głównej strony ma być nadal aktualne to powinieneś zmierzać w kierunku większej automatyzacji pewnych biznesów i ułatwienia sterowania tymi biznesami.
Przykładowo teraz aby wyrobić fajne zyski z upraw (rolnictwo i sadownictwo) wymaga to ciągłego siedzenia online gdyż konieczne jest nawożenie gleby pamiętanie o opryskaniu upraw i konieczne zebranie plonów !!! Paradoksem jest to że jak pójdziesz do pracy to nie możesz zebrać swoich plonów, a przecież zatrudniasz do tego ludzi !!!(może warto to zautomatyzować?)
Jak dla mnie najlepszym biznesem są usługo gdzie tylko muszę pamiętać o tym aby raz na jakiś czas jak się zaloguję kliknąć zatrudnienie pracowników i przez 2h nie muszę nic więcej robić a kasa sama spływa
Re: Gastronomia i handel - obroty uwarunkowane etatami
Faktycznie nie do końca zrozumieliśmy się. Taka zmiana doprowadziłaby do faktycznego wzrostu dochodów z gastronomii gdyż szczyt aktywności graczy klikających "pracuj" zazwyczaj przypada w godzinach kiedy większość lokali gastronomicznych jest otwarta.
dodatkowo taka sytuacja mogła by częściowo rekompensować wzrost kosztów zatrudnienia pracowników przypadający zazwyczaj na początek szczytu aktywności graczy (odpalając rano nasze biznesy zatrudniamy nagle spore ilości pracowników, a wygenerowane oferty pracy są powoli zdejmowane z rynku przez graczy)
Na tą chwilę jednak proponowałbym skupić się na wyrównaniu czasochłonności biznesów takich jak usługi w stosunku do szeroko rozumianego rolnictwa (sadownictwo i rolnictwo) gdzie konieczne jest pilnowanie okresów zbiorów pomimo zatrudniania pracowników na naszych uprawach! (sami się nie domyślają kiedy zbierać plony?) i co gorsza nie jesteśmy w stanie zbierać plonów w sytuacji kiedy w danej turze znajdujemy się w pracy (my fizycznie zbieramy nasze uprawy czy robią to nasi pracownicy? nie możemy pracując przekazać im polecenia o zbieraniu upraw?)
Dodatkowo z takich detali proponuje od kolejnej edycji jakoś uprościć mechanizm zdobywania poczatkowych lvl (znaczny odsetek graczy zanim zdobędzie pierwsze kilka lvl już zdąży się zniechęcić do gry exp za wolontariat w szpitalach w ogóle działa???prosiłbym o sprawdzenie) Moze warto udostępnić im na poczatek jakies biznesy branzy usługowej które wymagaja najmniej zaangarzowania i pozwola w łatwu sposób wbić podstawowe lvl
Poza tym warto zamienić wymagania co do lvl dla straganu z lemoniada i sadu cytrynowego. obecnie stragan z lemoniada można budowac od 2 lvl ale działke w miescie możemy kupić dopiero od 3 lvl... troche się to ze sobą gryzie choć jest to detal i drobnostka
dodatkowo taka sytuacja mogła by częściowo rekompensować wzrost kosztów zatrudnienia pracowników przypadający zazwyczaj na początek szczytu aktywności graczy (odpalając rano nasze biznesy zatrudniamy nagle spore ilości pracowników, a wygenerowane oferty pracy są powoli zdejmowane z rynku przez graczy)
Na tą chwilę jednak proponowałbym skupić się na wyrównaniu czasochłonności biznesów takich jak usługi w stosunku do szeroko rozumianego rolnictwa (sadownictwo i rolnictwo) gdzie konieczne jest pilnowanie okresów zbiorów pomimo zatrudniania pracowników na naszych uprawach! (sami się nie domyślają kiedy zbierać plony?) i co gorsza nie jesteśmy w stanie zbierać plonów w sytuacji kiedy w danej turze znajdujemy się w pracy (my fizycznie zbieramy nasze uprawy czy robią to nasi pracownicy? nie możemy pracując przekazać im polecenia o zbieraniu upraw?)
Dodatkowo z takich detali proponuje od kolejnej edycji jakoś uprościć mechanizm zdobywania poczatkowych lvl (znaczny odsetek graczy zanim zdobędzie pierwsze kilka lvl już zdąży się zniechęcić do gry exp za wolontariat w szpitalach w ogóle działa???prosiłbym o sprawdzenie) Moze warto udostępnić im na poczatek jakies biznesy branzy usługowej które wymagaja najmniej zaangarzowania i pozwola w łatwu sposób wbić podstawowe lvl
Poza tym warto zamienić wymagania co do lvl dla straganu z lemoniada i sadu cytrynowego. obecnie stragan z lemoniada można budowac od 2 lvl ale działke w miescie możemy kupić dopiero od 3 lvl... troche się to ze sobą gryzie choć jest to detal i drobnostka
Re: Gastronomia i handel - obroty uwarunkowane etatami
Takie zmiany co do uslug już w kolejnej edycji. Poki co ich uciazliwosc polega na tym, ze pracownikow trzeba zatrudniac co 2 a nie co 4 godziny jak w rolnictwie.
Zdobywanie początkowych leveli jest najłatwiejsze w szpitalu, z Twoim levelem jednak masz tylko 20% szans na zdobycie jakiegos doświadczenia ze względu na ryzyko zakażenia i z kolejnymi zdobywanymi levelami to ryzyko rośnie.
Co do straganu to rzeczywiscie to poprawie.
Zdobywanie początkowych leveli jest najłatwiejsze w szpitalu, z Twoim levelem jednak masz tylko 20% szans na zdobycie jakiegos doświadczenia ze względu na ryzyko zakażenia i z kolejnymi zdobywanymi levelami to ryzyko rośnie.
Co do straganu to rzeczywiscie to poprawie.
Re: Gastronomia i handel - obroty uwarunkowane etatami
stvoor prosiłbym o założenie konta testowego i sprawdzenie czy mozna wbic 2-3 lvl dzięki pracy jako wolontariusz... ja pamietam ze miałem z tym spore problemy i wbiłem pierwsze lvl dzieki uprawie zboza która była zdecydowanie nierentowna ale prowadziłem biznes tylko dla exp przy zdobywaniu kasy z pracy...
Re: Gastronomia i handel - obroty uwarunkowane etatami
gantar - jest to zupełnie możliwe
pierwsze levele (chyba do 5) wbijam właśnie dzięki wolontariatowi
pierwsze levele (chyba do 5) wbijam właśnie dzięki wolontariatowi
Re: Gastronomia i handel - obroty uwarunkowane etatami
topik możliwe że jakoś to działa ale mi coś się wieszało i pomimo kilkunastu prób jedyne co osiągałem to wizytę w szpitalu jako pacjent, a exp ani drgnął w związku z tym 2 lvl wbiłem produkując nierentowne zboże
Moze jakiś minimalny exp za prace w zawodach byłby pomocny? to w końcu tez jakieś rozwiązanie i metoda zdobywania kasy? (oczywiście wielkość takiego exp powinna być niska ale wystarczająca aby wbić pierwsze lvl)
Moze jakiś minimalny exp za prace w zawodach byłby pomocny? to w końcu tez jakieś rozwiązanie i metoda zdobywania kasy? (oczywiście wielkość takiego exp powinna być niska ale wystarczająca aby wbić pierwsze lvl)