Mechanika gry na ścieżce hodowcy

r0bson

Mechanika gry na ścieżce hodowcy

Nieprzeczytany post autor: r0bson »

Do pierwszego odstrzału niedawno postawiona hodowla kur.

Na początek zaobserwowane prawa jakimi rządzą się kury:
1 kura na jedną turę zjada 3J pszenicy, w zamian za to produkuje 62J jajek (+/- bonusy)
Jeden poziom magazynu jajek ma pojemność 372J.
Jeden poziom magazynu pszenicy ma pojemność 18J.

Jak to się teraz przekłada na rozwój hodowli? Załóżmy sytuację, że mam 6 poziom hodowli, a w niej 45/45 kur.
Tak więc na jedną turę potrzebuję 135J pszenicy i dostanę za to 2790 jajek.

Ok, oczywiście magazyny służą magazynowaniu, a nie jako bufor na jedną turę pomiędzy kurami a głównym magazynem, więc policzmy ile tej produkcji będzie w ciągu jednej godziny.
Więc mamy 135J x 12 tur, co daje zapotrzebowanie w wysokości 1620J pszenicy, a jajek w tym czasie będzie 2790J x 12 tur = 33480J.

Teraz jak to się ma do magazynów? Policzę jaki magazyn byłby potrzebny do obsłużenia takiej hodowli na jedną godzinę.
Wpierw pszenica:
1620J / 18J = 90 :!:
Dalej jajka:
33480J / 372J = 90 :!:

Optymistycznie zakładając, że średni czas budowy jednego poziomu wyniesie 2,5h to daje nam 225 godzin samej budowy na rozbudowę samego magazynu, tylko po to, żeby obsłużyć 6 poziom hodowli...


Dla porównania hodowla krów na 6 poziomie potrzebuje magazynów na 30 poziomie, aby móc pracować przez godzinę. Swoją drogą to i tak za dużo, tym bardziej, że na 7 poziomie potrzebne byłyby magazyny na poziomie 44, a na dwie godziny to kolejno 60 i 88 poziom. Trochę abstrakcyjne poziomy i czasy budowy zważywszy na cenę i czas rozbudowy samej hodowli. Moja uwaga: przyrost miejsca w magazynie powinien rosnąć wraz z poziomem. Cena oczywiście też, choć z zachowaniem proporcji do aktualnej, bo jest w porządku.



Teraz dalszy etap ścieżki hodowcy. Załóżmy, że zrobiłem szkolenie rzeźnika, mam właściciela i buduję ubojnię. Pierwsze co patrzy się na zapotrzebowanie: 1 krówka, 7 świnek i 41 kur - wygląda w porządku. Ale patrząc na ceny, szok. Choć jest taka dysproporcja w ilości, ceny każdego z nich są tego samego rzędu. Tak więc występuje sytuacja jak w początkach gry, gdy zawsze towar był brany w ilości 1 sztuki i nieważne czy była to kapusta po $0.1 czy pomidor po $5.0.

Można to dokładniej przeliczyć, żeby zobaczyć jak duża jest to dysproporcja:
krowa: 1J x $37.01 = $37.01 => 2.66% całości
świnki: 7J x $27.93 = $195.51 => 14.05% całości
kury: 41J x $28.27 = $1159.07 => 83.29% całości

Przydałoby się coś z tym zrobić, bo jak na razie ścieżka hodowcy zostaje wstrzymana.
lionheart

Re: Mechanika gry na ścieżce hodowcy

Nieprzeczytany post autor: lionheart »

I to jest właśnie doświadczenie za to powinny być procenty.
r0bson

Re: Mechanika gry na ścieżce hodowcy

Nieprzeczytany post autor: r0bson »

lionheart pisze:I to jest właśnie doświadczenie za to powinny być procenty.
Za co dokładnie?
marborek

Re: Mechanika gry na ścieżce hodowcy

Nieprzeczytany post autor: marborek »

r0bson a jeśli będziesz mieć jeszcze 100% premię zawodową to wtedy się będziesz martwił ^^
r0bson

Re: Mechanika gry na ścieżce hodowcy

Nieprzeczytany post autor: r0bson »

Edycja okaże się za krótka, żeby ogarnąć te magazyny :D
lionheart

Re: Mechanika gry na ścieżce hodowcy

Nieprzeczytany post autor: lionheart »

Za rozbudowę magazynów,za powstawanie kolejnych biznesów,za stwarzanie kolejnych miejsc pracy,za kończenie kolejnych szkoleń itd.itp.
Tak samo jak w życiu. W żadnym razie z pracy najemnej czyli z pracy na zmywaku.
Pomijam,że premia za utratę zdrowia to odwrót o 180 stopni od dotychczasowych zasad gry.
stvoor
Posty: 1619
Rejestracja: 1 marca 2011, o 13:20

Re: Mechanika gry na ścieżce hodowcy

Nieprzeczytany post autor: stvoor »

Hodowle przynoszą zysk porównywalny z innymi biznesami kiedy jest w nich jedno zwierze.
To punkt wyjścia i mogłoby być tak, że na pierwszym poziomie hodowla mieści tylko jedno zwierze.
ALE ponieważ oprócz tego, że zwierzęta dają mleko/jajka można je rozmnażać - stąd miejsce na więcej zwierząt.

Fakt, że w hodowli np kur mieści się 6 zwierząt nie oznacza, że trzeba te miejsca natychmiast wypełnić tylko dlatego, że jest miejsce.
W przypadku hodowli kur na jajka punktem wyjścia jest jedno zwierze. Reszta miejsc to raczej rezerwa na rozmnażanie, która być musi żeby zwierzęta mogły się rozmnażać. Z tego też powodu magazyn ma pojemność półgodzinnej produkcji jednej kury. Zapełnienie wszystkich miejsc rodzi konsekwencje w postaci potrzeby rozbudowy magazynu, dużej rozbudowy dodajmy.

Jeżeli chodzi o ubojnie to ewidentny błąd w recepturze i poprawiłem go.
Obecnie jednostka polproduktow to 1krowa+1swinka+1kura.
r0bson

Re: Mechanika gry na ścieżce hodowcy

Nieprzeczytany post autor: r0bson »

Dobra, jak taki był zamiar to jest ok. Jednak nadal pozostaje problem z ubojnią. Nie wynika on teraz z kosztów samych półproduktów, ale z "kosztów" ich uzyskania. Dokładnie chodzi o rozmnażanie. W hodowli krów 1 krowa daje 1 młode, natomiast w kurniku, 1 kura daje 5 młodych. Nie wiem jak ze świniami. Jest tutaj 5-krotna dysproporcja w trudności uzyskania towaru. Najlepiej byłoby zmodyfikować średnie ceny zwierząt, aby miało to jakiś sens i przełożenie na rzeczywistość.
r0bson

Re: Mechanika gry na ścieżce hodowcy

Nieprzeczytany post autor: r0bson »

Kolejny problem z hodowlą ;) Napisałeś, że produkcja towaru jest na podstawie np. 1 kury i wtedy wszystko się zgadza z magazynami. Spoko, tylko dlaczego mając 6 poziom hodowli i 1/45 kur potrzebuję do pracy 18 ludzi (bonus organizacji). Wynika to z tego, że ilość pracowników ma bezpośredni wpływ na ilość produkowanego towaru, a samo zapotrzebowanie pracowników wynika z poziomu hodowli, a nie z rzeczywistego zapotrzebowania. To, że w można zarządzać wielkością hodowli jest zasadniczą różnicą w porównaniu do rolnictwa czy sadownictwa i powinno kierować się innymi zasadami. W przeciwnym razie, nie ma sensu np. hodowla 30/45 kur do produkcji jajek bo, aby nie mieć ujemnych modyfikatorów trzeba mieć 18/18 ludzi, a wtedy po prostu marnuje się ich potencjał, więc potrzeba zapełnić zwierzęta, a to prowadzi do szaleństwa z magazynami, gdzie co 2-3 tury trzeba doprowadzić pszenicę i odebrać jajka...
stvoor
Posty: 1619
Rejestracja: 1 marca 2011, o 13:20

Re: Mechanika gry na ścieżce hodowcy

Nieprzeczytany post autor: stvoor »

Możesz mieć 45/45 kur i 3/18 pracowników i nie będziesz miał problemów z magazynem.
Możesz mieć 5/45 kur i 18/18 pracowników i nie będziesz miał problemów z magazynem.

Każdorazowo otrzymasz jakoś tam porównywalną liczbę jajek.
W pierwszym przypadku zużyjesz dużo więcej pszenicy - w drugim - gotówki.

Generalnie nie wiem o co chodzi w Twoim poście, wszystko jest wyjaśnione w tym co napisałem wcześniej.

Co do cen zwierząt to tak - postaram się jakoś określic stosunek cen krowy do kury do swini zeby to mialo rece i nogi.
Nie powinno być z tym problemu, bo zdaje się, że wystarczy zmodyfikować ilość zjadanego przez nie pożywienia w ciąży i bez niej.