PROPOZYCJA: ograniczenie przyrostu punktow energii
PROPOZYCJA: ograniczenie przyrostu punktow energii
Poniewaz gra juz dziala jakis czas chcialbym rozpoczac dyskusje na temat ograniczenia przyrostu punktow energii na ture.
W chwili obecnej energia przyrasta o 1 pkt na poziomach 1-5, o 2 na poziomach 6-10 itd.
Energii nigdy dosyc, ale widze, ze na wyzszych poziomach gracze maja zbyt duzo energii az nie maja co z nia robic.
Te nadmiary sprawiaja, ze sa w stanie skrocic dowolne szkolenie do 1-2h (nawet gdy bazowo trwa kilkadziesiat godzin), a cala reszte pchaja w zajecia dorywcze (ulamek z nich na obsluge biznesow).
Nie takie bylo zalozenie punktow energii, ktore w zalozeniu mialy byc wykorzystywane do prowadzenia podstawowej dzialalnosci.
Proponowana zmiana:
1 punkt przyrostu energii na ture.
Limit energii pozostaje niezmieniony i przyrasta o 2 na poziom gracza.
Koszt energetyczny znalezienia pracownika zmniejszony do 1pkt energii.
I teraz przy malym limicie graczom zalezy zeby podwyzszyc swoj poziom gracza zeby zwiekszyc limit i nie musiec co 20 minut wykorzystywac punktow energii aby sie nie zmarnowaly. Po jakims czasie moga sobie juz pozwolic na wizyty w grze raz na kilka godzin (aktywni gracze oczywiscie i tak siedza wiecej).
Zdobywanie kolejnych poziomow ma wiec tutaj sens a nie jest bezsensownym nieco wyscigiem kto ma wiekszy poziom tak jak to jest teraz.
Gdy limit gracza jest juz satysfakcjonujaco wysoki przestaje on cisnac na poziom i zaczyna konkurowac w rozgrywce, ktora podkreslam - jest zarabianie pieniedzy.
Dla bardzo aktywnych graczy po 8h nocy ma on 96 pkt energii, to wystarczy aby znalezc pracownikow obsiac pola i zachowac troche do pozniejszego uzytku.
Poza tym w ciagu calego dnia pozostalych 16 godzin zyskuje kolejne 200pkt na biezaca obsluge biznesow wiec nie powinno nikomu zabraknac.
Pozwoli to na rozwijanie roznych scenariuszy gry i etapowanie jej:
etap 1) rozwoj poziomu celem zwiekszenia limitu energii
etap 2) rozwoj biznesow, zdobywanie kolejnych poziomow traci sens
etap 3) optymalizacja biznesow, zamykanie upraw ktorych jest duzo i tanie produkty dostepne sa na gieldzie (zeby nie marnowac energii na obsluge ich)
Jedni moga isc tym trybem, inni:
etap 1) rozwoj w kierunku pracy w zawodach
etap 2) zarabianie z pracy wlasnych rak (poziom gracza bez znaczenia, chyba ze w kontekscie tanszych szkolen)
gra w zalozeniu ma byc dla myslacych stad propozycje zmian, wydaje mi sie sensowne, bo poki co widze rajd na wysoki poziom zeby miec duzo energii i nie zarabiac na dzialalnosci podstawowej tylko na zajeciach dorywczych (ktore powinny byc DORYWCZE), olewanie pracy w zawodzie bo po co tracic zdrowie skoro zarobic mozna na dorywczych, a ewentualny poziom nabic w szpitalu
W chwili obecnej energia przyrasta o 1 pkt na poziomach 1-5, o 2 na poziomach 6-10 itd.
Energii nigdy dosyc, ale widze, ze na wyzszych poziomach gracze maja zbyt duzo energii az nie maja co z nia robic.
Te nadmiary sprawiaja, ze sa w stanie skrocic dowolne szkolenie do 1-2h (nawet gdy bazowo trwa kilkadziesiat godzin), a cala reszte pchaja w zajecia dorywcze (ulamek z nich na obsluge biznesow).
Nie takie bylo zalozenie punktow energii, ktore w zalozeniu mialy byc wykorzystywane do prowadzenia podstawowej dzialalnosci.
Proponowana zmiana:
1 punkt przyrostu energii na ture.
Limit energii pozostaje niezmieniony i przyrasta o 2 na poziom gracza.
Koszt energetyczny znalezienia pracownika zmniejszony do 1pkt energii.
I teraz przy malym limicie graczom zalezy zeby podwyzszyc swoj poziom gracza zeby zwiekszyc limit i nie musiec co 20 minut wykorzystywac punktow energii aby sie nie zmarnowaly. Po jakims czasie moga sobie juz pozwolic na wizyty w grze raz na kilka godzin (aktywni gracze oczywiscie i tak siedza wiecej).
Zdobywanie kolejnych poziomow ma wiec tutaj sens a nie jest bezsensownym nieco wyscigiem kto ma wiekszy poziom tak jak to jest teraz.
Gdy limit gracza jest juz satysfakcjonujaco wysoki przestaje on cisnac na poziom i zaczyna konkurowac w rozgrywce, ktora podkreslam - jest zarabianie pieniedzy.
Dla bardzo aktywnych graczy po 8h nocy ma on 96 pkt energii, to wystarczy aby znalezc pracownikow obsiac pola i zachowac troche do pozniejszego uzytku.
Poza tym w ciagu calego dnia pozostalych 16 godzin zyskuje kolejne 200pkt na biezaca obsluge biznesow wiec nie powinno nikomu zabraknac.
Pozwoli to na rozwijanie roznych scenariuszy gry i etapowanie jej:
etap 1) rozwoj poziomu celem zwiekszenia limitu energii
etap 2) rozwoj biznesow, zdobywanie kolejnych poziomow traci sens
etap 3) optymalizacja biznesow, zamykanie upraw ktorych jest duzo i tanie produkty dostepne sa na gieldzie (zeby nie marnowac energii na obsluge ich)
Jedni moga isc tym trybem, inni:
etap 1) rozwoj w kierunku pracy w zawodach
etap 2) zarabianie z pracy wlasnych rak (poziom gracza bez znaczenia, chyba ze w kontekscie tanszych szkolen)
gra w zalozeniu ma byc dla myslacych stad propozycje zmian, wydaje mi sie sensowne, bo poki co widze rajd na wysoki poziom zeby miec duzo energii i nie zarabiac na dzialalnosci podstawowej tylko na zajeciach dorywczych (ktore powinny byc DORYWCZE), olewanie pracy w zawodzie bo po co tracic zdrowie skoro zarobic mozna na dorywczych, a ewentualny poziom nabic w szpitalu
Re: PROPOZYCJA: ograniczenie przyrostu punktow energii
Założenia gry są takie, aby:
- zdobywac doswiadczenie na dzialalnosci a nie w szpitalu
- poziom ma byc narzedziem a nie celem
- zarabianie to praca w zawodzie lub sprzedaz plodow rolnych, a nie zajecia dorywcze
zaproponowane zmiany zdecydowanie przyblizaja do tych zalozen.
Prawdopodobnie oznaczalyby takze zmniejszenie przyrostu doswiadczenia za wolontariat lub zwiekszenie ryzyka zakazenia (ale nadal w powiazaniu z poziomem gracza)
- zdobywac doswiadczenie na dzialalnosci a nie w szpitalu
- poziom ma byc narzedziem a nie celem
- zarabianie to praca w zawodzie lub sprzedaz plodow rolnych, a nie zajecia dorywcze
zaproponowane zmiany zdecydowanie przyblizaja do tych zalozen.
Prawdopodobnie oznaczalyby takze zmniejszenie przyrostu doswiadczenia za wolontariat lub zwiekszenie ryzyka zakazenia (ale nadal w powiazaniu z poziomem gracza)
Re: PROPOZYCJA: ograniczenie przyrostu punktow energii
Pomysł ciekawy tylko trzeba by było przemyśleć długość pracy bo skoro energii bedzie mało a na polu pracownicy pracują 3 godziny,ilość szkoleń bo po co komu tyle szkoleń skoro nie starczy energii na otwieranie biznesów.Prace dorywcze mozna calkiem zlikwidowac albo podniesc ilosc potrzebnej energii a szkolenia to mogły by być bez przyśpieszaczy w postaci energii.Można spróbować ciekawe jaki bedzie efekt tych zmian
Re: PROPOZYCJA: ograniczenie przyrostu punktow energii
tez jestem za ograniczeniem przyrostu energii, ale ....
często-gęsto jest tak, ze dużą część energii jestem zmuszony na wydatkowanie na pracowników, gdyż zatrudnienie 12 pracowników zmusiło mnie do wykorzystania 25 punktów energii
jeśli pewność zatrudnienia pracownika zależałoby nie od poziomu energii, ale np od wysokości płacy, jaką ktoś gotowy jest zapłacić za pracę pracownika, to przyrost energii nie musiałby być taki duży.
Jednak w moim przypadku, kiedy muszę do obsady pełnych działek potrzebuję około 100 pracowników, to w zasadzie po nocy KAŻDA ilość energii jest mi potrzebna, a i tak nie udaje mi się w krótkim okresie czasu zapewnić pełnego obłożenia działalności. wolałbym zapłacić wyższą pensję, ale jeśli na zatrudnienie jednego pracownika wydatkowałbym jeden punkt energii.
często-gęsto jest tak, ze dużą część energii jestem zmuszony na wydatkowanie na pracowników, gdyż zatrudnienie 12 pracowników zmusiło mnie do wykorzystania 25 punktów energii
jeśli pewność zatrudnienia pracownika zależałoby nie od poziomu energii, ale np od wysokości płacy, jaką ktoś gotowy jest zapłacić za pracę pracownika, to przyrost energii nie musiałby być taki duży.
Jednak w moim przypadku, kiedy muszę do obsady pełnych działek potrzebuję około 100 pracowników, to w zasadzie po nocy KAŻDA ilość energii jest mi potrzebna, a i tak nie udaje mi się w krótkim okresie czasu zapewnić pełnego obłożenia działalności. wolałbym zapłacić wyższą pensję, ale jeśli na zatrudnienie jednego pracownika wydatkowałbym jeden punkt energii.
Re: PROPOZYCJA: ograniczenie przyrostu punktow energii
zmiany mają sens ale właśnie powodowałaby zatrzymanie rozwoju gry dla ludzi którzy przestawaliby wyrabiać z energią z powodu ciągłego zatrudniania pracowników wychodziłoby że można mieć max 50 pracowników. to daje 5 interesów na 6 poziomie przy organizacji pracy i motywowaniu w tym momencie nikt nie zrobi delikatesów bo zysk będzie zbyt nie pewny. najgorszą rzeczą w takiej grze jest brak możliwości dalszego rozwoju, wtedy zostają tylko ludzie którzy maniaczą i chcą koniecznie zdobyć 1 miejsce i ewentulane nagrody, po prostu nie byłoby dalszego sensu gry nie można tu pomagać innym poza szpitalem, ale na wyższym poziomie jest to nie możliwe, nie można nikomu dochrzanić;] narazie nawet pogadać nie idzie. w skrócie: pomysł ograniczenia dobry ale zbyt radykalny jak na aktualny stan gry, a prawdopodobnie i na przyszły.
Re: PROPOZYCJA: ograniczenie przyrostu punktow energii
Jakby zatrudnienie pracownika było 100% pewniakiem, że koszt wyniesie 1pkt, to ok. Tylko problem będzie właśnie dla większych graczy, którzy chcieliby zatrudniać np. 200 pracowników, biorac pod uwage nawet 10 godzinny tryb rotacji pracownikow, to skad mieliby wziać 200 energii ? 10 godzinny tryb i tak jest stanowczo za długi, daje tylko 120 energii, no i nie ma tu innych kosztow roboty na wlasnych polach, hodowlach itd
Tak więc stały jednopunktowy wzrost znacznie ogranicza, ogólnie rzecz biorac nie tylko na dalszym etapie gry, ale także na poczatku, bo można mieć pieniadze, a nie moc rozwijać firm, ponieważ nie starczy energii na ich obsługę. Nie byłoby może lepszym rozwiazaniem pozostawienie rozwoju firm aspektem czysto ekonomicznym, czyli zależnym po prostu od możliwości finansowych i specyfiki rynku?
Tak więc stały jednopunktowy wzrost znacznie ogranicza, ogólnie rzecz biorac nie tylko na dalszym etapie gry, ale także na poczatku, bo można mieć pieniadze, a nie moc rozwijać firm, ponieważ nie starczy energii na ich obsługę. Nie byłoby może lepszym rozwiazaniem pozostawienie rozwoju firm aspektem czysto ekonomicznym, czyli zależnym po prostu od możliwości finansowych i specyfiki rynku?
Re: PROPOZYCJA: ograniczenie przyrostu punktow energii
mnie boli tylko to że to spowoduje to co w grach przeglądarkowych jest najgorsze czyli nałożenie limitu rozwoju na wszystko, dalej jest już tylko wytrwałość i optymalizacja zależna jedynie od czasu poświęconego grze, a to jest poprostu samobójstwo.
Re: PROPOZYCJA: ograniczenie przyrostu punktow energii
Z pewnoscia bedzie tak, ze zawsze bedzie mozliwosc rozwoju, jezeli cos bedzie ograniczalo rozwoj to ulegnie to modyfikacji aby go nie ograniczalo.
Obecnie energii wymaga:
- obsiewanie (1pkt)
- zbieranie plonow (1pkt)
- szukanie pracownikow (>1pkt)
- przenoszenie produktow do magazynu (1pkt)
- przenoszenie polproduktow do biznesu (1pkt)
Tak jak napisalem szukanie pracownikow spadloby standardowo do 1pkt/pracownika i nie byloby to juz szukanie pracownikow tylko ich zatrudnianie.
Do tego moznaby dodac szereg optymalizacji w postaci szkolen (tak na szybko):
- agronomia - nie jest wymagana energia za obsiewanie pól
- logistyka - nie jest wymagana energia za przenoszenie produktow Z biznesow do magazynu
- headhunting - za 1pkt energii znajduje dwoch pracownikow (dostepne powyzej X poziomu)
I to powinno doprowadzic do tego, ze ktos kto ma jedno pole i trzeci lvl nie bedzie robil agronomii, ale jak juz bedzie mial 10 uprawe to stwierdzi, ze oszczednosc energii jest na tyle duza, ze czas zrobic to szkolenie. Ktos inny kto poszedl w biznesy przetworcze zrobi szybko to ostatnie, bo kazde przetworstwo wymaga 10 pracownikow itd itd. Bo widze, ze teraz to delikatna patologia jest.
Obecnie energii wymaga:
- obsiewanie (1pkt)
- zbieranie plonow (1pkt)
- szukanie pracownikow (>1pkt)
- przenoszenie produktow do magazynu (1pkt)
- przenoszenie polproduktow do biznesu (1pkt)
Tak jak napisalem szukanie pracownikow spadloby standardowo do 1pkt/pracownika i nie byloby to juz szukanie pracownikow tylko ich zatrudnianie.
Do tego moznaby dodac szereg optymalizacji w postaci szkolen (tak na szybko):
- agronomia - nie jest wymagana energia za obsiewanie pól
- logistyka - nie jest wymagana energia za przenoszenie produktow Z biznesow do magazynu
- headhunting - za 1pkt energii znajduje dwoch pracownikow (dostepne powyzej X poziomu)
I to powinno doprowadzic do tego, ze ktos kto ma jedno pole i trzeci lvl nie bedzie robil agronomii, ale jak juz bedzie mial 10 uprawe to stwierdzi, ze oszczednosc energii jest na tyle duza, ze czas zrobic to szkolenie. Ktos inny kto poszedl w biznesy przetworcze zrobi szybko to ostatnie, bo kazde przetworstwo wymaga 10 pracownikow itd itd. Bo widze, ze teraz to delikatna patologia jest.
Re: PROPOZYCJA: ograniczenie przyrostu punktow energii
Trzeba było tak od razu Dołożenie szkoleń i to pod specyfikę posiadanych biznesów może mieć rację bytu