Dwa tygodnie edycji za nami
Re: Dwa tygodnie edycji za nami
Zmiana pensji oparta jest teraz na algorytmie
zmiana w $ = zaokraglone w gore (ilosc_ofert/100) - zaokraglone w dol (obecna pensja/100)
Opcji edycji na forum nie ma i NIE BEDZIE wiec prosze o tym więcej nie pisać, technicznie nie da się zintegrowac bazy użytkowników gry z forum, szczegółów nie będę tłumaczyć.
zmiana w $ = zaokraglone w gore (ilosc_ofert/100) - zaokraglone w dol (obecna pensja/100)
Opcji edycji na forum nie ma i NIE BEDZIE wiec prosze o tym więcej nie pisać, technicznie nie da się zintegrowac bazy użytkowników gry z forum, szczegółów nie będę tłumaczyć.
Re: Dwa tygodnie edycji za nami
2 dni temu zakończyłem przygodę z Economica,przede wszystkim z 2 powodów
generalnie jak kończe z gra to juz dalej nią się nie interesuje , w tym przypadku postanowiłem jednak napisąc dla stvoora kilka słów, bo stworzył ciekawą grę, szybko reaguje na propozycje , więc może posłucha tego co pisze stary wyjadacz mmo
teraz powody, dla ktorych nie gram dalej :
1) fizycznie nie mam już czasu , zeby klikac co 5 min , żeby zarobić kasę w tej grze- mówiąc krótko stało się też nudne- ciągłe klikanie tego samego, a w dodatku robienie tego co 5 min jest po prostu uciażliwe
2) otworzyłem kilka biznesów- niestety zdecydowana większośc jest nieopłacalna
sady- zainwestowana kasa w rozwój upraw, magazynów i częśc przynosi straty, częśc zyski
przetwórnie- wszystkie przynoszą straty- nawet rozlewnia napojów , gdzie mam własne produkty ( owoce), podobnie masarnia- do piątku byłem chyba jedynym masarzem , a nie opłacało się sprzedawać wyrobów z masarni mimo minimalnych kosztów pracowników- poszedłem dalej otworzyłem sklep mięsny- mimo swoich przetworów ( poza rybami i miesem) dalej sklep przynosił tylko straty
usługi - tak tu miałem zyski, ale tylko dzięki premii do zawodu 106 %
ogólnie podsumowując- większośc biznesów jest niedochodowa i pozostaje tylko praca w zawodzie, czyli klikanie co 5 min- w ten sposób podbija się % w danym zawodzie i jest szansa , że na czymś można bedzie zarobić , tyle , ze nie każdy ma czas i chęci klikać co 5 min
stvoor- myślę , że powinieneś sobie odpowiedziec na podstawowe pytanie- jak liczba graczy cię zadowala?
jeśli 10-20 starych graczy ( którzy już wiedzą jakie szkolenia na początku , jakie biznesy na początku i potem przynoszą zyski itp) + 50 nowych graczy , z ktorych 10-15 wykruszy sie w ciagu tygodnia , 30 w ciągu 2 tygodni i pewnie z 5, może 10 zostanie do nowej edycji- ogólnie co edycja bedzie dochodziło ci z 5 graczy - to ok- ta gra jest dobra
jeśli chcesz żeby w tą grę grało więcej i coraz więcej graczy proponuje zmiany-mówię tu z perspektywy gracza , który gra w gry mmo ponad 8 lat a jak gra to tak , żeby być w top 10- wiec wchodzę w gry całowicie ( zresztą kilka postów na tym forum to chyba pokazuje) to proponuje następujące zmiany:
- rózne czasy tury dla różnych lvl- nowi niech klikają częściej, wysokie lvl niech mniej- dla nowych to jest coś nowego , będą zaaferowani , siądą i będą klikac, stary gracz z 90 lvl może pozwolic sobie na rzadsze klikanie, jeśli tylko dostanie odpowiednio większą ilośc energii
- wszystkie biznesy powiny byc dochodowe- wszystkie , niezależnie czy to sad, czy przetwórnia czy sklep- problem polega na tym , żeby częśc byłą mało dochodowa , a częśc kolosalnie dochodowa- nie może być tak , że ktos coś zrobi po 2 dniach szkolenia i dupa z tego- zaraz zastanowi sie czy jest sens grac, ok weżmie się w sobie i zrobi kolejny biznes- znów po 2 dniach odpowiednich szkoleń) i co ?- qrde ten biznes też niedochodowy- a na kolejne szkolenia nie ma juz kasy- czyli zostawi gre- po co grac, jak wszystkie ! decyzje są błędne?
-zrezygnowanie z założenia , że raz opłacalne będa biznesy a raz tylko praca w zawodzie- czytałem , gdzieś na forum , że przyjąłes ze tak ma być- sorki wg mnie daj graczom możliwość wyboru co chcą robić- nie każ im iść jedynie słuszną drogą ( w danej chwili)- ktoś chce zarabiac na biznesach a ktos na pracy- niech to bedzie wybór gracza nie devsa gry- inna sprawa niech ten wybór determinuje gra , ale nie tak , że w danym momencie opłaca się tylko jedno a nie drugie- niech jedno bedzie bardziej opłacalne od drugiego w danym momencie
-zrezygnuj z rozdawani nagród za granie- teraz jest kilka osób , które kilkają i klikają , zeby tylko zdobyc nagrodę - nie interesuje ich dalszy rozwój gry- wręcz przeciwnie jak ognia boją się wszelkich zmian w grze- bo przeciez oni mają taktykę, itp- tak ja wiem oni robią ci ruch w grze , ale ta gra się stale rozwija, a rozdawanie nagród na tym etapie jej rozwoju wstrzymuje ten rozwój- zresztą - napisz tak szczerze ile osób z poprzedniej edycji, ktore otrzymało nagrody gra dalej?
na koniec nie chcę , żeby to wyszło ,że się wymądrzam- przestałem grac i to są moje uwagi do gry- o te stvoor prosił- czy dobrze myślę , czy źle- oceńcie sami i nie gniewajcie się jeśli kogoś uraziłem
generalnie jak kończe z gra to juz dalej nią się nie interesuje , w tym przypadku postanowiłem jednak napisąc dla stvoora kilka słów, bo stworzył ciekawą grę, szybko reaguje na propozycje , więc może posłucha tego co pisze stary wyjadacz mmo
teraz powody, dla ktorych nie gram dalej :
1) fizycznie nie mam już czasu , zeby klikac co 5 min , żeby zarobić kasę w tej grze- mówiąc krótko stało się też nudne- ciągłe klikanie tego samego, a w dodatku robienie tego co 5 min jest po prostu uciażliwe
2) otworzyłem kilka biznesów- niestety zdecydowana większośc jest nieopłacalna
sady- zainwestowana kasa w rozwój upraw, magazynów i częśc przynosi straty, częśc zyski
przetwórnie- wszystkie przynoszą straty- nawet rozlewnia napojów , gdzie mam własne produkty ( owoce), podobnie masarnia- do piątku byłem chyba jedynym masarzem , a nie opłacało się sprzedawać wyrobów z masarni mimo minimalnych kosztów pracowników- poszedłem dalej otworzyłem sklep mięsny- mimo swoich przetworów ( poza rybami i miesem) dalej sklep przynosił tylko straty
usługi - tak tu miałem zyski, ale tylko dzięki premii do zawodu 106 %
ogólnie podsumowując- większośc biznesów jest niedochodowa i pozostaje tylko praca w zawodzie, czyli klikanie co 5 min- w ten sposób podbija się % w danym zawodzie i jest szansa , że na czymś można bedzie zarobić , tyle , ze nie każdy ma czas i chęci klikać co 5 min
stvoor- myślę , że powinieneś sobie odpowiedziec na podstawowe pytanie- jak liczba graczy cię zadowala?
jeśli 10-20 starych graczy ( którzy już wiedzą jakie szkolenia na początku , jakie biznesy na początku i potem przynoszą zyski itp) + 50 nowych graczy , z ktorych 10-15 wykruszy sie w ciagu tygodnia , 30 w ciągu 2 tygodni i pewnie z 5, może 10 zostanie do nowej edycji- ogólnie co edycja bedzie dochodziło ci z 5 graczy - to ok- ta gra jest dobra
jeśli chcesz żeby w tą grę grało więcej i coraz więcej graczy proponuje zmiany-mówię tu z perspektywy gracza , który gra w gry mmo ponad 8 lat a jak gra to tak , żeby być w top 10- wiec wchodzę w gry całowicie ( zresztą kilka postów na tym forum to chyba pokazuje) to proponuje następujące zmiany:
- rózne czasy tury dla różnych lvl- nowi niech klikają częściej, wysokie lvl niech mniej- dla nowych to jest coś nowego , będą zaaferowani , siądą i będą klikac, stary gracz z 90 lvl może pozwolic sobie na rzadsze klikanie, jeśli tylko dostanie odpowiednio większą ilośc energii
- wszystkie biznesy powiny byc dochodowe- wszystkie , niezależnie czy to sad, czy przetwórnia czy sklep- problem polega na tym , żeby częśc byłą mało dochodowa , a częśc kolosalnie dochodowa- nie może być tak , że ktos coś zrobi po 2 dniach szkolenia i dupa z tego- zaraz zastanowi sie czy jest sens grac, ok weżmie się w sobie i zrobi kolejny biznes- znów po 2 dniach odpowiednich szkoleń) i co ?- qrde ten biznes też niedochodowy- a na kolejne szkolenia nie ma juz kasy- czyli zostawi gre- po co grac, jak wszystkie ! decyzje są błędne?
-zrezygnowanie z założenia , że raz opłacalne będa biznesy a raz tylko praca w zawodzie- czytałem , gdzieś na forum , że przyjąłes ze tak ma być- sorki wg mnie daj graczom możliwość wyboru co chcą robić- nie każ im iść jedynie słuszną drogą ( w danej chwili)- ktoś chce zarabiac na biznesach a ktos na pracy- niech to bedzie wybór gracza nie devsa gry- inna sprawa niech ten wybór determinuje gra , ale nie tak , że w danym momencie opłaca się tylko jedno a nie drugie- niech jedno bedzie bardziej opłacalne od drugiego w danym momencie
-zrezygnuj z rozdawani nagród za granie- teraz jest kilka osób , które kilkają i klikają , zeby tylko zdobyc nagrodę - nie interesuje ich dalszy rozwój gry- wręcz przeciwnie jak ognia boją się wszelkich zmian w grze- bo przeciez oni mają taktykę, itp- tak ja wiem oni robią ci ruch w grze , ale ta gra się stale rozwija, a rozdawanie nagród na tym etapie jej rozwoju wstrzymuje ten rozwój- zresztą - napisz tak szczerze ile osób z poprzedniej edycji, ktore otrzymało nagrody gra dalej?
na koniec nie chcę , żeby to wyszło ,że się wymądrzam- przestałem grac i to są moje uwagi do gry- o te stvoor prosił- czy dobrze myślę , czy źle- oceńcie sami i nie gniewajcie się jeśli kogoś uraziłem
Re: Dwa tygodnie edycji za nami
jeszcze jedna propozycja, zapomniałem
- za duże skoki w cenach - kilka sprzedaży i od razu cena leci na łeb - już pisałem to gdzieś tu- to zły pomysł- któś jest jedynym sprzedawcą danego produkty i sam sobie zaniża cenę , czyli zyski, to samo ma się zreszta co zakupów półproduktów- potrzeba czegoś do przetwórni i po kilku zakupach cena z kolei masakrycznie szła w górę- jednym słowem w ciągu 1-2 dni nawet opłacalny biznes z powodu wzrostu cen zakupów i spadku cen sprzedaży przestaje być opłacalny- nie może być tak , że co 1 dzień trzeba kalkulować czy dany biznes przynosi zyski czy straty bo rynek tak szybko reaguje
tak ogólnie- gra może być trudna ( ciągłe obliczenia , kalkulacje itp) , ale można zrobić to tak by była przyjemna
- za duże skoki w cenach - kilka sprzedaży i od razu cena leci na łeb - już pisałem to gdzieś tu- to zły pomysł- któś jest jedynym sprzedawcą danego produkty i sam sobie zaniża cenę , czyli zyski, to samo ma się zreszta co zakupów półproduktów- potrzeba czegoś do przetwórni i po kilku zakupach cena z kolei masakrycznie szła w górę- jednym słowem w ciągu 1-2 dni nawet opłacalny biznes z powodu wzrostu cen zakupów i spadku cen sprzedaży przestaje być opłacalny- nie może być tak , że co 1 dzień trzeba kalkulować czy dany biznes przynosi zyski czy straty bo rynek tak szybko reaguje
tak ogólnie- gra może być trudna ( ciągłe obliczenia , kalkulacje itp) , ale można zrobić to tak by była przyjemna
Re: Dwa tygodnie edycji za nami
Napisal ze nie bedzie robil tej opcji wiec po co go meczyclordyp pisze:ps
stvoor odpowiedz na maila
i zrob wreszcie opcje edycji na forum
Re: Dwa tygodnie edycji za nami
Dziękuje za Twój głos lordyp, generalnie mam już cały katalog zmian do wprowadzenia w nowej edycji, a jedyne co mnie powstrzymuje, to fakt, ze edycja trwa. Poniżej skrócona lista zmian do wprowadzenia w nowej edycji
- zmniejszenie przyrostu doswiadczenia za niektóre aktywności / zbyt szybko osiągane były tak wysokie levele przez graczy
- prywatna opieka tylko raz na turę / siedzenie w szpitalu można skracać, ale nie ograniczać do 0 gdy ma się pieniądze
- sztywny czas pracy przy zatrudnianiu
- zmniejszenie tempa wachania cen towarów do 0.2 - 0.3% na godzinę / zbudowany biznes będzie przynosił określone dochody przez 2-3 dni zanim ewntualnie stanie się nieopłacalny
- ilość jednoczesnych etatów do robienia w pracy w zawodzie zależna od levelu, a nie od szkolenia, które zwiększało etaty do maksymalnie dwóch / zmniejszenie nawisu ofert pracy, które wisząc windowały pensje pracowników czyniąc wiele biznesów nieopłacalnymi
To tak pokrótce, oczywiście czekam na kolejne opinie - szczególnie te krytyczne, bo one są najbardziej cenne.
- zmniejszenie przyrostu doswiadczenia za niektóre aktywności / zbyt szybko osiągane były tak wysokie levele przez graczy
- prywatna opieka tylko raz na turę / siedzenie w szpitalu można skracać, ale nie ograniczać do 0 gdy ma się pieniądze
- sztywny czas pracy przy zatrudnianiu
- zmniejszenie tempa wachania cen towarów do 0.2 - 0.3% na godzinę / zbudowany biznes będzie przynosił określone dochody przez 2-3 dni zanim ewntualnie stanie się nieopłacalny
- ilość jednoczesnych etatów do robienia w pracy w zawodzie zależna od levelu, a nie od szkolenia, które zwiększało etaty do maksymalnie dwóch / zmniejszenie nawisu ofert pracy, które wisząc windowały pensje pracowników czyniąc wiele biznesów nieopłacalnymi
To tak pokrótce, oczywiście czekam na kolejne opinie - szczególnie te krytyczne, bo one są najbardziej cenne.
Re: Dwa tygodnie edycji za nami
A moze zrobmy ankiete kto jest na tak za zmianami teraz a kto nie na jakis tydzien i po tym bedziemy wiedzieli czy ludzie sa za wprowadzeniem juz teraz :)Moze jesli bedzie wieksosc ZA to juz teraz by sie uaktywnilo zmiany To oczywiscie tylko propozycja
Re: Dwa tygodnie edycji za nami
jestem za większością proponowanych zmian
jedynie poniższy punkt budzi mój sprzeciw:
1. od nowej edycji (po wakacjach)
2. skrócenie obecnej edycji i rozpoczęcie nowej ze zmianami
jestem ZDECYDOWANIE PRZECIWKO wprowadzaniu zmian w obecnie trwającej edycji.
jedynie poniższy punkt budzi mój sprzeciw:
oprócz tego (co by nie było), proszę o rozpatrzenie jednego z poniższych rozwiązań, co do wprowadzenia poprawek:stvoor pisze: - prywatna opieka tylko raz na turę / siedzenie w szpitalu można skracać, ale nie ograniczać do 0 gdy ma się pieniądze
1. od nowej edycji (po wakacjach)
2. skrócenie obecnej edycji i rozpoczęcie nowej ze zmianami
jestem ZDECYDOWANIE PRZECIWKO wprowadzaniu zmian w obecnie trwającej edycji.
Re: Dwa tygodnie edycji za nami
jestem równierz za niewprowadzaniem jakichkolwiek zmian- a jezeli juz, to wszystkie naraz,jednak z np. wyzerowaniem rankigu