Pytania wszelakie

rivek

Pytania wszelakie

Nieprzeczytany post autor: rivek »

Tworzę taki to wątek, żeby każdy mógł zadać nurtujące go pytanie :P

Moje: Kliknąłem "pomóż" w szpitalu, i dało mi 1% zdrowia i sobie leżę w szpitalu... huh, średnio mi się to podoba :lol: 2%/5 minut regeneracja? ach, 4 godziny w plecy :D Raczej zakładałem, że pomoc do czasu wyleczenia delikwenta :P a doświadczenie nie rośnie...
elmoninio

Re: Pytania wszelakie

Nieprzeczytany post autor: elmoninio »

ja wczesniej klikalam jak niejaki stvoor byl w szpitalu po poludniu i jemu dawalo kilka procent a mi doswiadczenie ( z tym ze raz na 5 minut jakos moglam kliknac pomoz), moze teraz jakas mila dusza chce sobie podniesc doswiadczenie reperujac biedna mnie :D
stvoor

Re: Pytania wszelakie

Nieprzeczytany post autor: stvoor »

Hmmm rivek powinien pojawic sie komunikat jak to zlapales jakies paskudztwo zakazne pomagajac innym ;) ... Jest na to 10% szans na te chwile

Opcje widze dwie - wiecej odzysku na ture przez samo przebywanie w szpitalu lub mniejsza szansa na zlapanie przypadkiem paskudztwa przy wolontariacie :)
stvoor

Re: Pytania wszelakie

Nieprzeczytany post autor: stvoor »

Komunikatu nie było bo był w sofcie błąd. Należy się Wam zaległy ;)
Pracując jako wolontariusz w szpitalu dotknęło Cię zakażenie szpitalne. Trafiasz do szpitala.
:roll:
stvoor

Re: Pytania wszelakie

Nieprzeczytany post autor: stvoor »

Zasady zostały zmienione w następujący sposób:

Szansa na zakażenie szpitalne przy wolontariacie wynosi 10%.

Pobyt w szpitalu zwiększa nasze zdrowie o ;) pierwiastek kwadratowy zaokrąglony w dół od wartości stanowiącej różnicę pomiędzy 100 a aktualną wartością zdrowia gracza, ale minimum 2 :lol:

czyli przykladowo
dla gracza ze zdrowiem 1 różnica wynosi 100-1 czyli 99, a pierwiastek kwadratowy z 99 wynosi ok 9.94, zaokrąglone w dół daje 9%
dla gracza ze zdrowiem 80 różnica wynosi 100-80 czyli 20, a pierwiastek kwadratowy z 20 wynosi ok 4.49 zaokrąglone w dół daje 4%
dla gracza ze zdrowiem 97 różnica wynosi 100-97 czyli 3, a pierwiastek kwadratowy z 3 wynosi ok 1.6 zaokrąglone w dół daje 1, ale ponieważ gracz otrzymuje minimum 2 więc daje to 2%

z tego wniosek prosty, że im wyższe nasze zdrowie tym mniej zdrowia zyskujemy w każdej turze.

Pomoc innemu graczowi w wyzdrowieniu zwiększa jego zdrowie na tej samej zasadzie z uwzględnieniem jego zdrowia oczywiście.

Pomoc innemu graczowi w wyzdrowieniu daje nam doświadczenie na tej samej zasadzie

czyli przykładowo
jeżeli Twoje aktualne doświadczenie wynosi 0 to pomoc innemu graczowi da Ci 100-0, pierwiastek kwadratowy ze 100=10% doswiadczenia
jeżeli Twoje aktualne doświadczenie wynosi 95 to pomoc innemu graczowi da Ci 100-95, pierwiastek kwadratowy z 5=2.23 zaogrąglone w dół daje 2% doswiadczenia

Dodatkowo wartość ta jest weryfikowana przez nasze zdrowie czyli gdybyśmy mieli dostać 2% doświadczenia, a nasze zdrowie wynosi 90% to dostaniemy 1.8% doświadczenia

analogiczny wniosek - im bliżej jesteśmy awansu na wyższy poziom tym mniej dostaniemy doświadczenia pracując jako wolontariusz.

Buduje to dodatkowy aspekt gry czy opłaca nam się praca wolontariusza w danym momencie względem możliwych zysków w postaci doświadczenia a ryzykując zakażenie szpitalne - im bliżej awansu na wyższy poziom tym mniej doświadczenia do zyskania przy takim samym ryzyku zakażenia szpitalnego.
stvoor

Re: Pytania wszelakie

Nieprzeczytany post autor: stvoor »

Po zastanowieniu warunek "minimum 2" względem otrzymywanego za pomoc doświadczenia został wycofany więc przy doświadczeniu 97 i wyższych za pomoc otrzymuje się 1% doświadczenia.
rivek

Re: Pytania wszelakie

Nieprzeczytany post autor: rivek »

Mam zrobiony kurs młynarz (właściciel), a nie widzę możliwości zbudowania młyna na działce miejskiej, mogę zbudować tylko warzywniak. Co jest tego powodem? :)
rivek

Re: Pytania wszelakie

Nieprzeczytany post autor: rivek »

Tzn mógłbym, gdybym miał handlarz właściciel, ale nic innego się nie wyświetla.
stvoor
Posty: 1619
Rejestracja: 1 marca 2011, o 13:20

Re: Pytania wszelakie

Nieprzeczytany post autor: stvoor »

Młynarz (właściciel) pozwala na budowę młyna ale potrzebny jest jeszcze do tego odpowiednio wysoki poziom gracza, na tę chwilę Twój poziom gracza pozwala na budowę Warzywniaka (dodatkowym warunkiem aby moc go zbudowac jest odpowiednie szkolenie).

Błędem wydaje się umożliwienie podjęcia niektórych szkoleń, które przez długi czas do niczego nie prowadzą :(
Postaram się uwarunkować możliwość podejmowania niektórych szkoleń poziomem gracza tzn jeżeli nie ma się poziomu odpowiedniego do zbudowania młyna nie można podjąć szkolenia Młynarz (właściciel), a jeżeli w grze nie ma żadnego młyna to nie można podjąć szkolenia Młynarz (specjalista).

Z powodu takich właśnie niuansów powstrzymuje się z szeroką promocją gry :)
Dzięki rivek za pomoc wogóle w testowaniu :) nie zostanie Ci to zapomniane ;)

A jak juz ruszy promocja to postaram się i jakies nagrody ogarnąć
rivek

Re: Pytania wszelakie

Nieprzeczytany post autor: rivek »

Tak sądziłem ;) Mówi się trudno, tak czy siak, szkolenie w końcu się przyda. (parę minut temu skończył robić się inżynier :D ) (można wiedzieć od którego młyn można zbudować? ^^)

Tak, takie rozwiązanie wydaje się rozsądne, acz też na pewno ma swoje wady - na 6 poziomie wszystkim nagle wyskoczy możliwość uczenia się handlu (właściciel) no to jazda,w końcu możemy coś mieć =] I będzie peeeełno handlarzy. Acz takie rozwiązanie jest chyba najlepsze (ew, gdzieś zaznaczyć, że więcej kierunków rozwoju będzie się pojawiać z poziomami i tyle, ogarnięte głowy dadzą rade).

Zależy mi na tym, żeby wszystko ładnie działało ;) Bo zapowiada się na prawdę ciekawie jak się rozkręci.