Budynki specjalne - korekta działania

stvoor
Posty: 1619
Rejestracja: 1 marca 2011, o 13:20

Budynki specjalne - korekta działania

Nieprzeczytany post autor: stvoor »

Ponieważ uświadomiłem sobie, że na chwilę obecną NIE DA SIĘ założyć rentownej spółki musiałem wprowadzić korektę zasad działania budynków specjalnych.
Trochę dyskusji na ten temat było w tym wątku
viewtopic.php?f=3&t=1129

Zmiany w zasadach działania:
- obiekt specjalny przynosi zysk $20/turę i generuje energię (energia zwykła, transport lub subpunkty rolnictwa)
- jeżeli limit energii użytkownika jest pełen - punkt energii jest marnowany, niemniej budynek specjalny nadal przynosi zysk i zużywa surowce
lukasenkov1111

Re: Budynki specjalne - korekta działania

Nieprzeczytany post autor: lukasenkov1111 »

Jednak mam pytanie, czy ta zmiana oznacza ze jezeli mam pelny limit subpunktow transportu a budynek caly czas pracuje to wygenerowany punkt zamienia sie na kilkadziesiat dolarow i nie jest juz tak ze produkcja subpunktow zatrzymuje sie na poziomi 300 -400(w zaleznosci od poziomu rozbudowy) tylko caly czas sa generowane punkty i ich nadmiar jest sprzedawany?
stvoor
Posty: 1619
Rejestracja: 1 marca 2011, o 13:20

Re: Budynki specjalne - korekta działania

Nieprzeczytany post autor: stvoor »

Stoi w pomocy:
zysk jest 20$ niezaleznie od tego czy punkt jest włączany do limitu czy marnowany
masz miejsce - zarobisz $20 i zyskasz energie
nie masz miejsca - zarobisz $20
lukasenkov1111

Re: Budynki specjalne - korekta działania

Nieprzeczytany post autor: lukasenkov1111 »

Ok. Dzięki. Wiem że chciałeś nam tym ułatwić życie. Jeszcze tego nie przeliczyłem jak to wyjdzie w praktyce. Na chwile obecną podejrzewam, że każdy kto miał uruchomionego zarządcę biznesu i nie zużywał wszystkich punktów od razu to jest na tym trochę stratny,ale że ropa słabo stoi to pół biedy. Nie chce otwierać nowego wątku, ale może by na przyszłość pomyśleć o jakiejś skrzynce wiadomości w której były by komunikaty odnośnie zmian (grę odświeża się co chwile siedząc przy niej lecz nie zawsze zagląda się na forum szukając zmian) Nie wiem jak to wygląda z punktu widzenia programowania aczkolwiek myślę że człowiek który stworzył tak skomplikowaną (jak dla mnie) grę coś w tym kierunku wymyśli. Jeśli się zbyt narzucam to przepraszam i pozdrawiam. :)
molas3000

Re: Budynki specjalne - korekta działania

Nieprzeczytany post autor: molas3000 »

W obecnych warunkach (koszt pracownika w górnictwie = 20$)

Zysk z obiektu specjalnego = 20*12 = 240/h

koszt pracowników (bez bonusów)= 10*12 = 120/h

produkcja godzinowa szybu = 90
zużycie ropy w obiekcie = 90

czyli tego nie trzeba liczyć

więc

jeśli koszt górników nie przekracza 20$ jesteś do przodu ;)
molas3000

Re: Budynki specjalne - korekta działania

Nieprzeczytany post autor: molas3000 »

molas3000 pisze:W obecnych warunkach (koszt pracownika w górnictwie = 20$)
miało być 10$ :P
molas3000

Re: Budynki specjalne - korekta działania

Nieprzeczytany post autor: molas3000 »

Sorki trochę takimi skrótami myślowymi rzuciłem :P

Więc jeszcze raz porządnie:

Przede wszystkim obliczenia są pod spółkę czyli musisz mieć szyb naftowy i kopanie węgla więc rynek towarowy nie obchodzi nas pod tym względem.

W obecnych warunkach (koszt pracownika w górnictwie = 10$)

Zysk z obiektu specjalnego = 20$*12tur = 240/h

Koszt pracowników w górnictwie (bez bonusów)= 10$*12pracowników = 120/h

produkcja godzinowa szybu = 90
zużycie ropy w obiekcie = 90
produkcja godzinowa kopali = 888
zużycie węgla w obiekcie = 888


czyli tego nie trzeba liczyć

więc

jeśli koszt górników nie przekracza 20$ jesteś do przodu (wtedy koszt zatrudnienia wynosi dokładnie 240 czyli tyle co zysk)

Tu tylko pytanie do stwórcy czy obiekt specjalny produkuje zawsze 20$/h czy w zależności od poziomu ta kwota rośnie (czyli 2 poziom = 40, 3 = 60 itd...)?
stvoor
Posty: 1619
Rejestracja: 1 marca 2011, o 13:20

Re: Budynki specjalne - korekta działania

Nieprzeczytany post autor: stvoor »

oczywiscie rosnie wraz z poziomem
molas3000

Re: Budynki specjalne - korekta działania

Nieprzeczytany post autor: molas3000 »

Jak wiadomo jeden poziom szybu / kopalni produkuje dokładnie tyle towaru co wymaga jeden poziom obiektu specjalnego.

Czyli reasumując:
jeśli koszt górników nie przekracza 20$ jesteś do przodu (wtedy koszt zatrudnienia wynosi dokładnie 240 czyli tyle co zysk)
;)
molas3000

Re: Budynki specjalne - korekta działania

Nieprzeczytany post autor: molas3000 »

Stwoor a dało by radę coś takiego zrobić żeby samemu decydować czy po wyprodukowaniu energii obiekt ma dalej pracować?

Jest to dość irytujące jak się rano budzę i mam całą ropę przerobioną. Może i zarobiony jestem ale brakuje jej do prowadzenia biznesów.

Na pewno da się zarządzać "zarządcą biznesu" ale nie o to mi chodzi. Bo przykładowo odpalam na noc 5 biznesów rolniczych i wiem że zjedzą 5 punktów a mam tylko 4 do dyspozycji. Więc 1 punkt musi zostać doprodukowany a potem ropa przerobiona :(

Albo można by zrobić tak że jak obiekt specjalny nie daje już nam sub punktów to np. więcej zarabiamy na sprzedaży.

Generalnie chodzi mi o jakieś zaoszczędzenie ropy nie ingerując w zarządce biznesu. (zresztą w biznesach zarządca nie działa jak nie ma ludzi zatrudnionych a obiekty specjalne nie zatrudniają ludzi więc kotłują 24h)