Podsumowując edycję nasunęło mi się parę pomysłów żeby troszkę urozmaicić grę. Jest kilka rzeczy, na które pewnie każdy gracz zwrócił uwagę na pewne zależności ułatwiające wykręcenia lepszych wyników.
1 Spółki akcyjne przynoszą stały dochód. Może wprowadzić zmienność w zyskach spółki. Zależałyby one np od kosztu roboczogodzin poszczególnych biznesów/cen towarów na giełdach (oczywiście byłby to wpływ cząstkowy)/może wpływ popytu na dane towary. Wszystko oczywiście jest tak na prawdę zależne od wprowadzenia/modyfikacji pewnych algorytmów i możliwości obliczeniowych serwerów jeśli dobrze myślę. Jednak utrzymanie stałych zysków spółki w zmiennym otoczeniu było by dużo ciekawsze.
2 Brak możliwości rozwoju spółek. Może była by możliwość łączenia spółek/ prowadzenia przejęć oraz zwiększania/zmniejszania wypłaty dywidendy. Oczywiście rozwój spółek byłby rozwijany z przychodów danej spółki ( czyli wypłacanie 100% dywidendy lub przejmowanie/rozbudowywanie biznesu z zachowanych w spółce zysków)
3 Brak rozdziału na udziałowców i właścicieli spółek. Tu można rozwinąć kolejną strategię. Albo gracz staje się rentierem, jest właścicielem biznesu albo hybrydą tych dwóch rzeczy, może także prowadzić biznesy i rozwijać się na kolejnych działkach. Myślę że tu jest potencjał do stworzenia przynajmniej kilku strategii rozwoju swojego biznesu i generowania przychodu. Ponadto profil udziałowca pozwoli na decydowanie o strategiach działalności spółki. Co więcej, takie założenie wymusi stworzenie sieci socjalnej pomiedzy graczami i tworzenie wspólnych strategii, paktów, możliwości rozwoju współpracy. Myślę że brak socjalnej struktury gry może tworzyć problemy w pozyskaniu większej ilości graczy. W końcu większość gier on line opiera się na tworzeniu więzi socjalnych/czy tworzeniu sieci współpracy.
4 Fajnie by było widzieć dzienne bilanse przychodów i wydatków. To pomogłoby w obliczaniu stóp zwrotu inwestycji w przypadku takich przeliczeń dla poszczególnych biznesów lub poziomu generowania przychodów w przypadku profilu. Oczywiście, zdaję sobie sprawę, że jest to kwestia możliwości obliczeniowych.
5 Jeśli punkt 4 jest niemożliwy czy można prosić o zmianę sposobu wyświetlania się danych w bilansie (chodzi o plusy, znak waluty oraz kropkę po jedności). Ponadto zmaksymalizowanie linii znajdujących się na 1 stronie też by pomogło. Szczególnie gdy jest się już dość rozrośniętym graczem. Bardzo przeszkadza to w przerzucaniu danych do exela w celu wyliczenia wydatków (obróbka danych jest dość czasochłonna).
6 Czy możliwe jest stworzenie 2 rodzajów wyświetlania się działek/lub możliwość wyłączenia grafik??. W przypadku kompa grafiki są bardzo fajne jednak na komórce lista działek jest dużo lepszym rozwiązaniem. Jedno to oszczędność czasu i transferu na ładowanie się danych. Inną zaletą jest możliwość zobaczenia większej ilości działek na "małym ekranie". Myślę że gracze posiadający po kilkadziesiąt działek bedą za to szczególnie wdzięczni.
7 wprowadzenie możliwości sprzedaży złota oraz płynności cen tego towaru.
Nie wiem czy takie zmiany nie są zbyt mocno ingerujące w strukturę gry i czy faktycznie jest możliwość wprowadzenia ich do całego systemu. Jednak wydaje mi się że sugestia pomogłyby graczom szczególnie młodszym na zrozumienie schematu działania nie tylko gospodarki jako takiej ale również rynków kapitałowych. W razie czego postaram się bardziej rozwinąć myśl, jednak bardziej liczę na opinię adminów i graczy co o tym myślicie.
Zmiany
Re: Zmiany
Kiedys tak bylo, ze koszty spółki były zmienne tzn wg aktualnych cen zatrudnienia pracowników.melech pisze:Podsumowując edycję nasunęło mi się parę pomysłów żeby troszkę urozmaicić grę. Jest kilka rzeczy, na które pewnie każdy gracz zwrócił uwagę na pewne zależności ułatwiające wykręcenia lepszych wyników.
1 Spółki akcyjne przynoszą stały dochód. Może wprowadzić zmienność w zyskach spółki. Zależałyby one np od kosztu roboczogodzin poszczególnych biznesów/cen towarów na giełdach (oczywiście byłby to wpływ cząstkowy)/może wpływ popytu na dane towary. Wszystko oczywiście jest tak na prawdę zależne od wprowadzenia/modyfikacji pewnych algorytmów i możliwości obliczeniowych serwerów jeśli dobrze myślę. Jednak utrzymanie stałych zysków spółki w zmiennym otoczeniu było by dużo ciekawsze.
Niestety z tego powodu wiele spółek dosyć szybko schodziło w dochodach na minus.
Dosyć trudne do ogarnięcia programistycznie :/2 Brak możliwości rozwoju spółek. Może była by możliwość łączenia spółek/ prowadzenia przejęć oraz zwiększania/zmniejszania wypłaty dywidendy. Oczywiście rozwój spółek byłby rozwijany z przychodów danej spółki ( czyli wypłacanie 100% dywidendy lub przejmowanie/rozbudowywanie biznesu z zachowanych w spółce zysków)
Czy nie jest tak obecnie? Gracz po zalozeniu spółki może być rentierem lub rozwijac kolejne spółki, albo bez zakladania spolki rozwijac swoja dzialalnosc, ewentualnie inwestowac w inne spolki. Wiezi miedzy graczami - zgoda - ale raczej nie mam na to pomyslu na te chwile przynajmniej. Moze sami gracze maja jakis dobry pomysl.3 Brak rozdziału na udziałowców i właścicieli spółek. Tu można rozwinąć kolejną strategię. Albo gracz staje się rentierem, jest właścicielem biznesu albo hybrydą tych dwóch rzeczy, może także prowadzić biznesy i rozwijać się na kolejnych działkach. Myślę że tu jest potencjał do stworzenia przynajmniej kilku strategii rozwoju swojego biznesu i generowania przychodu. Ponadto profil udziałowca pozwoli na decydowanie o strategiach działalności spółki. Co więcej, takie założenie wymusi stworzenie sieci socjalnej pomiedzy graczami i tworzenie wspólnych strategii, paktów, możliwości rozwoju współpracy. Myślę że brak socjalnej struktury gry może tworzyć problemy w pozyskaniu większej ilości graczy. W końcu większość gier on line opiera się na tworzeniu więzi socjalnych/czy tworzeniu sieci współpracy.
Byly kiedys bilanse dzienne/tygodniowe, ale one z zalozenia sa bez sensu poniewaz dochody plus kupienie sztabki powodowaly bilans w okolicy 0.4 Fajnie by było widzieć dzienne bilanse przychodów i wydatków. To pomogłoby w obliczaniu stóp zwrotu inwestycji w przypadku takich przeliczeń dla poszczególnych biznesów lub poziomu generowania przychodów w przypadku profilu. Oczywiście, zdaję sobie sprawę, że jest to kwestia możliwości obliczeniowych.
Konkretnie, co ewentualnie usunac/dodac. Malo korzystam z excella.5 Jeśli punkt 4 jest niemożliwy czy można prosić o zmianę sposobu wyświetlania się danych w bilansie (chodzi o plusy, znak waluty oraz kropkę po jedności). Ponadto zmaksymalizowanie linii znajdujących się na 1 stronie też by pomogło. Szczególnie gdy jest się już dość rozrośniętym graczem. Bardzo przeszkadza to w przerzucaniu danych do exela w celu wyliczenia wydatków (obróbka danych jest dość czasochłonna).
To jest do zrobienia.6 Czy możliwe jest stworzenie 2 rodzajów wyświetlania się działek/lub możliwość wyłączenia grafik??. W przypadku kompa grafiki są bardzo fajne jednak na komórce lista działek jest dużo lepszym rozwiązaniem. Jedno to oszczędność czasu i transferu na ładowanie się danych. Inną zaletą jest możliwość zobaczenia większej ilości działek na "małym ekranie". Myślę że gracze posiadający po kilkadziesiąt działek bedą za to szczególnie wdzięczni.
7 wprowadzenie możliwości sprzedaży złota oraz płynności cen tego towaru.
Wszystko teoretycznie jest do zrobienia, ale niektore zmiany to skórka nie warta wyprawki.Nie wiem czy takie zmiany nie są zbyt mocno ingerujące w strukturę gry i czy faktycznie jest możliwość wprowadzenia ich do całego systemu. Jednak wydaje mi się że sugestia pomogłyby graczom szczególnie młodszym na zrozumienie schematu działania nie tylko gospodarki jako takiej ale również rynków kapitałowych. W razie czego postaram się bardziej rozwinąć myśl, jednak bardziej liczę na opinię adminów i graczy co o tym myślicie.
Re: Zmiany
W obliczaniu przeszkadzają + - i znaki $ przy każdej kwocie. Są dwie kolumny na górze jedna to przychody, druga rozchody. Jeśli znaki będą tylko w opisie a nie przy każdej kwocie będzie łatwiej obrabiać dane. Tu jest jescze taka mała niedogodność z tabelą przy dużej ilości rozliczeń na turę; Tabela bardzo szybko się skraca i czasami 5 minut tworzą dwie może nawet trzy str tabeli. Była by możliwość żeby maksymalnie zwiększyć liczbę linii tabeli??Chodzi o to że nie można wprowadzić samej zmienności cen bez możliwości regulacji przychodów, czyli ingerowanie w spółkę i jej rozbudowywanie. Tak jak wspomniałeś niestety jest to trudne technicznie do osiągnięcia więc chyba pomysł odpada. Może powstanie spółki wiązałoby się z jakimś subkontem z ograniczonymi możliwościami??stvoor pisze:Kiedys tak bylo, ze koszty spółki były zmienne tzn wg aktualnych cen zatrudnienia pracowników.melech pisze:Podsumowując edycję nasunęło mi się parę pomysłów żeby troszkę urozmaicić grę. Jest kilka rzeczy, na które pewnie każdy gracz zwrócił uwagę na pewne zależności ułatwiające wykręcenia lepszych wyników.
1 Spółki akcyjne przynoszą stały dochód. Może wprowadzić zmienność w zyskach spółki. Zależałyby one np od kosztu roboczogodzin poszczególnych biznesów/cen towarów na giełdach (oczywiście byłby to wpływ cząstkowy)/może wpływ popytu na dane towary. Wszystko oczywiście jest tak na prawdę zależne od wprowadzenia/modyfikacji pewnych algorytmów i możliwości obliczeniowych serwerów jeśli dobrze myślę. Jednak utrzymanie stałych zysków spółki w zmiennym otoczeniu było by dużo ciekawsze.
Niestety z tego powodu wiele spółek dosyć szybko schodziło w dochodach na minus.
I tu znów sprawa się zapętla o ingerowanie w spółki. Jeśli można by było regulować przepływy pieniężne i rozbudowywać spółkę, wtedy wszyscy gracze musieliby się zebrać ( np raz na tydz) i zdecydować o polityce spółki na najbliższe dni. Coś w rodzaju spotkania udziałowców.Czy nie jest tak obecnie? Gracz po zalozeniu spółki może być rentierem lub rozwijac kolejne spółki, albo bez zakladania spolki rozwijac swoja dzialalnosc, ewentualnie inwestowac w inne spolki. Wiezi miedzy graczami - zgoda - ale raczej nie mam na to pomyslu na te chwile przynajmniej. Moze sami gracze maja jakis dobry pomysl.3 Brak rozdziału na udziałowców i właścicieli spółek. Tu można rozwinąć kolejną strategię. Albo gracz staje się rentierem, jest właścicielem biznesu albo hybrydą tych dwóch rzeczy, może także prowadzić biznesy i rozwijać się na kolejnych działkach. Myślę że tu jest potencjał do stworzenia przynajmniej kilku strategii rozwoju swojego biznesu i generowania przychodu. Ponadto profil udziałowca pozwoli na decydowanie o strategiach działalności spółki. Co więcej, takie założenie wymusi stworzenie sieci socjalnej pomiedzy graczami i tworzenie wspólnych strategii, paktów, możliwości rozwoju współpracy. Myślę że brak socjalnej struktury gry może tworzyć problemy w pozyskaniu większej ilości graczy. W końcu większość gier on line opiera się na tworzeniu więzi socjalnych/czy tworzeniu sieci współpracy.
Czyli wszystko sie zgadzało i według mnie wcale to nie było bez sensu. Jak kupuje sztabki to też patrzę na ile sobie mogłem pozwolić na dzień, żeby np mieć zapas finansowy na obsiewy. Problemem tamtego bilansu była zmienność godzinowa. Jak byłby przeliczany raz na dobę miałbyś jakiś punkt odniesienia. Co dzień o tej samej porze wydałeś mniej niż zarobiłeś lub na odwrót. Wiesz wtedy czy musisz oszczędzać czy możesz kupić sztabki.Byly kiedys bilanse dzienne/tygodniowe, ale one z zalozenia sa bez sensu poniewaz dochody plus kupienie sztabki powodowaly bilans w okolicy 0.4 Fajnie by było widzieć dzienne bilanse przychodów i wydatków. To pomogłoby w obliczaniu stóp zwrotu inwestycji w przypadku takich przeliczeń dla poszczególnych biznesów lub poziomu generowania przychodów w przypadku profilu. Oczywiście, zdaję sobie sprawę, że jest to kwestia możliwości obliczeniowych.
Konkretnie, co ewentualnie usunac/dodac. Malo korzystam z excella.5 Jeśli punkt 4 jest niemożliwy czy można prosić o zmianę sposobu wyświetlania się danych w bilansie (chodzi o plusy, znak waluty oraz kropkę po jedności). Ponadto zmaksymalizowanie linii znajdujących się na 1 stronie też by pomogło. Szczególnie gdy jest się już dość rozrośniętym graczem. Bardzo przeszkadza to w przerzucaniu danych do exela w celu wyliczenia wydatków (obróbka danych jest dość czasochłonna).