Cena działek
Cena działek
Wydaje mi się, że kupno działki rolnej nie powinno zwiększać ceny działki w mieście... Przy rolnej rośnie cena rolne, przy miejskiej cena miejskiej Bo tak strasznie rośnie cena miejskiej przy posiadaniu rolnych, które są domyślnie dużo mniej warte. Bo tak to nie opyla się mieć dużo rolnych działek Przy trzech miejska kosztuje już 1350
Re: Cena działek
Założenie jest takie, że sukces gracza to wypadkowa dokonanych przez niego wyborów i czasu spędzonego w grze, może dokonywać dobrych wyborów i dzięki temu będzie miał efekty podobne do gracza, który spędzał nad grą więcej czasu, ale jego wybory biznesowe nie były trafne.
Działki poza miastem mają tę właściwość, że zbliżają się wraz z upływem czasu do miasta i z pewnym momencie stają się działkami miejskimi z wysokim czynszem, przestaje się więc opłacać uprawianie takiej ziemi, a przynajmniej mocno ogranicza ewentualne zyski i jedynym mądrym posunięciem w takim przypadku jest przeniesienie upraw poza miasto na nową działkę i jej sprzedaż lub inne zagospodarowanie działki w mieście (wartość takiej działki jest dużo wyższa po tym jak wejdzie w granice miasta).
Rosnąca cena działek zależnie od ich ilości (niezależnie od lokalizacji) ma na celu wymuszenie na graczu podejmowania decyzji, które będą miały kluczowy wpływ na jego wyniki w grze. Niemożliwe jest bowiem, aby gracz był w stanie utrzymywać kilkadziesiąt działek, bo po pierwsze od pewnego momentu stają się one juz bardzo drogie, po drugie wraz z ilością posiadanych działek rosną podatki gruntowe - mając jedną działkę poza miastem podatek wynosi 5$, mając 10 działek poza miastem podatek od KAZDEJ Z NICH będzie wynosil ok 288$, nie oznacza to, że działka nadal nie będzie zyskowna, bo przez 12 godzin z jednej działki można wyciągnąc 2500-3000$, zmusza to jednak gracza do rozsądnego gospodarowania działkami ze świadomością, że od jego decyzji zalezy jego sukces.
Dodajmy do tego, ze ceny dzialek spadaja (o 2%) wraz z uzyskiwaniem kolejnych poziomow. Gracz wiec majac poziom 100 kupi swoja pierwsza dzialke poza miastem za kilka dolarow zamiast obecnych 100$, nie osiagnie jednak takiego poziomu nie robiac wczesniej nic i nie majac zadnej dzialalnosci
Gracz może pozostac rolnikiem, wyspecjalizowac sie w tym kierunku poprzez szkolenia, mało tego - wyspecjalizować się w poszczególnych działach produkcji i dostarczać dane produkty dla wszystkich pozostałych graczy, którym nie będzie się opłacała ich produkcja.
Gracz może pozostać rolnikiem, ale produkty dostarczać do swoich biznesów w mieście maksymalizując w ten sposób zyski, część działek poza miastem musiałby wtedy sprzedać zeby stac go bylo na utrzymanie dzialek w miescie, oczywiscie musialby wyspecjalizowac produkcje rolna pod produkty, ktore w miescie sprzedaje - uprawa innych produktow stawalaby sie wtedy bezcelowa.
Gracz moze porzucic rolnictwo i zajac sie handlem, gastronomia czy przetworstwem tylko w miescie, dzieki temu koszty utrzymania dzialek bedzie mial niewysokie (posiadajac tylko dzialki w miescie) pod warunkiem jednak, ze bedzie w stanie tanio kupowac plody rolne od innych graczy i tanio zatrudniac pracownikow
Moze to skomplikowane na pierwszy rzut oka, ale gra miala byc dla myslacych Niemniej kazda dyskusja jest potrzebna chodzby po to, zebym mogl tutaj napisac o zalozeniach i podyskutowac o tym z graczami. Oczywiscie jezeli w praniu okazaloby sie, ze jednak nie jest tak kolorowo, zalozenia gry moga byc modyfikowane.
Działki poza miastem mają tę właściwość, że zbliżają się wraz z upływem czasu do miasta i z pewnym momencie stają się działkami miejskimi z wysokim czynszem, przestaje się więc opłacać uprawianie takiej ziemi, a przynajmniej mocno ogranicza ewentualne zyski i jedynym mądrym posunięciem w takim przypadku jest przeniesienie upraw poza miasto na nową działkę i jej sprzedaż lub inne zagospodarowanie działki w mieście (wartość takiej działki jest dużo wyższa po tym jak wejdzie w granice miasta).
Rosnąca cena działek zależnie od ich ilości (niezależnie od lokalizacji) ma na celu wymuszenie na graczu podejmowania decyzji, które będą miały kluczowy wpływ na jego wyniki w grze. Niemożliwe jest bowiem, aby gracz był w stanie utrzymywać kilkadziesiąt działek, bo po pierwsze od pewnego momentu stają się one juz bardzo drogie, po drugie wraz z ilością posiadanych działek rosną podatki gruntowe - mając jedną działkę poza miastem podatek wynosi 5$, mając 10 działek poza miastem podatek od KAZDEJ Z NICH będzie wynosil ok 288$, nie oznacza to, że działka nadal nie będzie zyskowna, bo przez 12 godzin z jednej działki można wyciągnąc 2500-3000$, zmusza to jednak gracza do rozsądnego gospodarowania działkami ze świadomością, że od jego decyzji zalezy jego sukces.
Dodajmy do tego, ze ceny dzialek spadaja (o 2%) wraz z uzyskiwaniem kolejnych poziomow. Gracz wiec majac poziom 100 kupi swoja pierwsza dzialke poza miastem za kilka dolarow zamiast obecnych 100$, nie osiagnie jednak takiego poziomu nie robiac wczesniej nic i nie majac zadnej dzialalnosci
Gracz może pozostac rolnikiem, wyspecjalizowac sie w tym kierunku poprzez szkolenia, mało tego - wyspecjalizować się w poszczególnych działach produkcji i dostarczać dane produkty dla wszystkich pozostałych graczy, którym nie będzie się opłacała ich produkcja.
Gracz może pozostać rolnikiem, ale produkty dostarczać do swoich biznesów w mieście maksymalizując w ten sposób zyski, część działek poza miastem musiałby wtedy sprzedać zeby stac go bylo na utrzymanie dzialek w miescie, oczywiscie musialby wyspecjalizowac produkcje rolna pod produkty, ktore w miescie sprzedaje - uprawa innych produktow stawalaby sie wtedy bezcelowa.
Gracz moze porzucic rolnictwo i zajac sie handlem, gastronomia czy przetworstwem tylko w miescie, dzieki temu koszty utrzymania dzialek bedzie mial niewysokie (posiadajac tylko dzialki w miescie) pod warunkiem jednak, ze bedzie w stanie tanio kupowac plody rolne od innych graczy i tanio zatrudniac pracownikow
Moze to skomplikowane na pierwszy rzut oka, ale gra miala byc dla myslacych Niemniej kazda dyskusja jest potrzebna chodzby po to, zebym mogl tutaj napisac o zalozeniach i podyskutowac o tym z graczami. Oczywiscie jezeli w praniu okazaloby sie, ze jednak nie jest tak kolorowo, zalozenia gry moga byc modyfikowane.
Re: Cena działek
Narazie zrezygnowałem z podatków rosnących wraz z ilością działek, póki co pozostaną stałe.
Re: Cena działek
Posiadanie dużej ilości działek rolnych (i miejskich strzelam, że tak samo) jest niemożliwe po prostu też z wymaganej energii do ich obsłużenia. Obecnie wydaje mi się, że utrzymanie więcej niż 4-5 działek rolnych energetycznie jest niemożliwe - potem oczywiście to się zmienia, po szkoleniach, a i zwiększanie magazynów - rzadziej trzeba przerzucać towar do "magazynu ogólnego" to też jakaś oszczędność energii, ale tak czy siak w pewien (duży) sposób ogranicza to możliwości posiadania bardzo dużej ilości działek (i jest dobre).
Podatek zależny od ilości - jest jak najbardziej ok - w końcu w realu też Ci co zarabiają więcej płacą. A w trakcie, jak mówisz, wszystko wyjdzie. Plus dołożyłbym opcje urlopu, bo później w przypadku bardziej rozwiniętego biznesu nawet kilkudniowa nieobecność mogłaby całkiem zrujnować przez podatki Nie mówią o troszkę dłuższej. (Acz nieobecność jest sama w sobie stratą )
Podatek zależny od ilości - jest jak najbardziej ok - w końcu w realu też Ci co zarabiają więcej płacą. A w trakcie, jak mówisz, wszystko wyjdzie. Plus dołożyłbym opcje urlopu, bo później w przypadku bardziej rozwiniętego biznesu nawet kilkudniowa nieobecność mogłaby całkiem zrujnować przez podatki Nie mówią o troszkę dłuższej. (Acz nieobecność jest sama w sobie stratą )
Re: Cena działek
Energia rośnie wraz z poziomem gracza, a wlasciwie limit tej energii rosnie, tempo przyrostu nie zmienia sie, jednak majac duzy limit, po nocce energii jest naprawde sporo na wyzszych poziomach gracza
Z podatkiem masz racje - argument za przywroceniem poprzednich ustawien szczegolnie, ze odczuwalny stanie sie dopiero na wyzszym poziomie rozwoju.
Urlop - jasne, tylko trzebaby to dobrze przemyslec, zeby nie bylo naduzyc, np urlop na 24h,48h ... 7 dni i do czasu jego zakonczenia nic nie mozna robic na dzialkach, szkolen itp, jednak zysk jest taki, ze podatki nie sa pobierane za dzialki.
W sprawie czasu serwera czekam na reakcje admina
Z podatkiem masz racje - argument za przywroceniem poprzednich ustawien szczegolnie, ze odczuwalny stanie sie dopiero na wyzszym poziomie rozwoju.
Urlop - jasne, tylko trzebaby to dobrze przemyslec, zeby nie bylo naduzyc, np urlop na 24h,48h ... 7 dni i do czasu jego zakonczenia nic nie mozna robic na dzialkach, szkolen itp, jednak zysk jest taki, ze podatki nie sa pobierane za dzialki.
W sprawie czasu serwera czekam na reakcje admina