Tak mnie naszło.

kaktus

Tak mnie naszło.

Nieprzeczytany post autor: kaktus »

1.Tak sobie oglądam te domki na sprzedaż i tak się zastanawiam, ilu graczy kupi taki Mały domek za 2,5 mln. Przecież to aż 100 sztabek, a ilość sztabek decyduje o ostatecznym miejscu. A może by tak zlikwidować te sztabki i do ostatecznego wyniku zaliczać wartość firmy czyli oprócz gotówki, wszystkie dodatkowe rzeczy które gracz kupił, czyli działki, maszyny i domy. Wyłączając szkolenia.
2. Może by tak w domach zamienić dodatkowe punkty energii na czas w którym ta energia się odnawia np. przyczepa kempingowa - szybciej o 2 sekundy itd. Czy to wogóle jest możliwe żeby dla każdego gracza ustawić indywidualny czas odnawiania energii?
3. Zmiany w działaniu działek. Żeby do każdej z działek można było dokupić dodatkowe urządzenia ułatwiające prace. Np w przypadku rolnych - siewnik, kombajn i jakąś ciężarówkę która przewiozła by plon do głównego magazynu. Urządzenia były by przynależne do danej działki i kupując nową działkę, chcąc zautomatyzować uprawę trzeba by było kupować następne. Uważam że w tym wypadku cena maszyn powinna być stała. No i przydało by się coś zrobić z tymi szkodnikami. Nawożę, sieję i zatrudniam gościa od szkodników a przy 92% mam naście % szkodników i zmniejszone plony. I nagle EUREKA zatrudniam gościa przy 92% i w następnej turze mam maksymalny zbiór. Wydaje się to trochę dziwne.
4. Likwidacja PD za prace dodatkowe i szpital(wykaż się jakim jesteś przedsiębiorcą i niech PD będzie nagrodą za działanie twoich biznesów).
5. Jednolita cena za działki i szkolenia. Np za rolne 5 tyś, handlowe 10 i produkcyjne 15. Grę można by rozpoczynać z pożyczonymi 10 tyś. Jeżeli chodzi o szkolena po kilkunastu są po prostu nieopłacalne.
6. Jakaś pożyczka z banku na procent. Raty mogły by być automatycznie pobierane raz dziennie. W przypadku zadłużenia niemożność założenia lokaty.
7. Te punkty doświadczenia jakoś tak strasznie szybko lecą. Nie wysilam się w grze a tu już 35 poziom. Może by tak % zamienić na ilość punktów gdzie na pierwszym poziomie trzeba by było zebrać 100 pkt i każdy następny zwiększał by tą ilość o 100. 2 - 200, 3 - 300, 4 - 400 itd.
8. To wpisywanie kodu naprawdę mnie wkurza. Wyskakuje w namniej odpowiednim momencie. Może chociaż jakieś ułatwienie żeby to szybciej przeskoczyć np większe litery i cyfry i w np 5 rzędach a nie w dwóch.
9. Czy w rankingach można dodać ilość czasu spędzonego w grze?
10. Fajnie by było jakby gra się sama odświeżała po każdej turze.
11. Stałe podatki. Za działki, za maszyny itd. Może jakiś ZUS żeby dodać więcej realizmu :lol:
12. Te działki usługowe, takie jak szpital, bank itp są za bardzo opłacalne i powoduje to że nie chce się produkować docelowych produktów, na których wyprodukowanie potrzeba wielu różnych składników. Może by tak usługi ograniczyć do pewnego poziomu?
Uff. Na razie tyle.
Pozdrawiam.
goldman

Re: Tak mnie naszło.

Nieprzeczytany post autor: goldman »

Kilka fajnych pomysłów jest, a co do domków to jest taka forma inwestycji :P Obstawiam ze 3-4 osoby już zainwestowały 6 mln i maja swoje wyspy :P
marcuseq

Re: Tak mnie naszło.

Nieprzeczytany post autor: marcuseq »

no co ty :D merkurio nawet 6 kk nie ma jeszcze
goldman

Re: Tak mnie naszło.

Nieprzeczytany post autor: goldman »

Hehe to że ma najwięcej kasy nie znaczy że najwięcej zarobił :P a poza tym jakby chciał kupować to by kupował już, bo jak kupisz mieszkanie cena następnego spada o 500.000 tysięcy :P
barbatros

Re: Tak mnie naszło.

Nieprzeczytany post autor: barbatros »

...a to wszystko dostępne w grze Kaktusonica :D

Ale tak na poważnie to kilka pomysłów popieram, szczególnie te odnośnie domków i możliwości zaciągnięcia kredytu w banku.
kaktus

Re: Tak mnie naszło.

Nieprzeczytany post autor: kaktus »

barbatros pisze:...a to wszystko dostępne w grze Kaktusonica :D
no... zrobił bym taką jak bym potrafił, a tak gram w to co jest. :D
stvoor
Posty: 1619
Rejestracja: 1 marca 2011, o 13:20

Re: Tak mnie naszło.

Nieprzeczytany post autor: stvoor »

Głos warty dyskusji i bardzo ciekawy, postaram się przedstawić swój punkt widzenia na poruszone sprawy
1.Tak sobie oglądam te domki na sprzedaż i tak się zastanawiam, ilu graczy kupi taki Mały domek za 2,5 mln. Przecież to aż 100 sztabek, a ilość sztabek decyduje o ostatecznym miejscu. A może by tak zlikwidować te sztabki i do ostatecznego wyniku zaliczać wartość firmy czyli oprócz gotówki, wszystkie dodatkowe rzeczy które gracz kupił, czyli działki, maszyny i domy. Wyłączając szkolenia.
Są gracze, którzy już teraz, w 1/3 okresu gry, zarabiają dziennie kilkaset tysięcy więc najlepszy domek mogą już posiadać, nie sądzę więc, żeby kwota ta była zaporowa jak to się niektórym wydaje. Domek podobnie jak szkolenia, działki i wszystko inne są drogą do celu, niejako inwestycją, która pozwala z biegiem czasu zamienić poniesione koszty w zyski - kwestią kalkulacji jest czy zysk z zakupu takiej nieruchomości przewyższy jej koszt w perspektywie kolejnych tygodni gry.

Nieruchomość sama w sobie na siebie nie zarabia, jednak jest drogą do celu, dlaczego więc wyłączać szkolenia, które są tym samym co nieruchomości - narzędziem w drodze do celu? Tym tokiem myślenia w ostatecznym rozrachunku nie są brane pod uwagę ani nieruchomości, ani maszyny, ani szkolenia, ani działki. Nikt w przeddzień końca edycji nie kupi nieruchomości tylko zamiast tego kupi sztabki (przynajmniej w teorii powinien tak zrobić), Ci, którzy w nieruchomości inwestują widać kalkulują, że im się to opłaci, a sam zakup nieruchomości obowiązkowy nie jest, podobnie jak robienie szkoleń czy kupno maszyn, a nawet zakup działek. Jak ktoś chce zrobić 26 zawodów i zrobić szkolenie asystenta i nie robić nic więcej to jest jego wybór, bo i taka droga jest możliwa.
2. Może by tak w domach zamienić dodatkowe punkty energii na czas w którym ta energia się odnawia np. przyczepa kempingowa - szybciej o 2 sekundy itd. Czy to wogóle jest możliwe żeby dla każdego gracza ustawić indywidualny czas odnawiania energii?
W teorii wszystko jest możliwe, ale w praktyce mocno gmatwałoby to jasność i prostotę obecnych zasad stąd odrzucam takie rozwiązanie. W uśrednieniu wychodzi na to samo, a jednak obecne zasady odnawiania się punktów są jasne, proste i przejrzyste.
3. Zmiany w działaniu działek. Żeby do każdej z działek można było dokupić dodatkowe urządzenia ułatwiające prace. Np w przypadku rolnych - siewnik, kombajn i jakąś ciężarówkę która przewiozła by plon do głównego magazynu. Urządzenia były by przynależne do danej działki i kupując nową działkę, chcąc zautomatyzować uprawę trzeba by było kupować następne. Uważam że w tym wypadku cena maszyn powinna być stała. No i przydało by się coś zrobić z tymi szkodnikami. Nawożę, sieję i zatrudniam gościa od szkodników a przy 92% mam naście % szkodników i zmniejszone plony. I nagle EUREKA zatrudniam gościa przy 92% i w następnej turze mam maksymalny zbiór. Wydaje się to trochę dziwne.
To kwestia tylko i wyłącznie podejścia, dokładnie na takiej samej zasadzie, że dla jednych szklanka jest do połowy pusta, dla innych do połowy pełna, a generalnie to ta sama szklanka. To czy maszyny są scentralizowane czy przynależą do konkretnej działki to jest dokładnie to samo, bo czy kupisz 3 maszyny jedna za 10tys, druga za 20tys i trzecia za 40 tys to będzie to samo jak zakup maszyn dla 4 działek po 20tys dla każdej.

Jeżeli chodzi o szkodniki i glebę zastanawiam w ogóle nad ich usunięciem z gry jako elementem niepotrzebnie komplikujący rozgrywkę.
4. Likwidacja PD za prace dodatkowe i szpital(wykaż się jakim jesteś przedsiębiorcą i niech PD będzie nagrodą za działanie twoich biznesów).
Jak pisałem strategia może polegać także na nie robieniu niczego innego niż tylko praca w zawodzie, jeżeli nie będzie za to doświadczenia to właściwie ta ścieżka rozwoju przestaje istnieć, każdy gracz niezależnie od obranej ścieżki powinien mieć możliwość rozwoju.
5. Jednolita cena za działki i szkolenia. Np za rolne 5 tyś, handlowe 10 i produkcyjne 15. Grę można by rozpoczynać z pożyczonymi 10 tyś. Jeżeli chodzi o szkolena po kilkunastu są po prostu nieopłacalne.
Ta sama zasada co z maszynami, pierwsza działka na 1 poziomie kosztuje 50$, druga 75 itd, jakby tak uśrednić to pewnie wyjdzie, że średnia cena działki jest jednak niższa niż 5000. Więc to tylko kwestia podejścia czy zrobić to tak czy inaczej, ja zrobiłem tak, Ty proponujesz inaczej, ale właściwie niczego to nie zmienia.
6. Jakaś pożyczka z banku na procent. Raty mogły by być automatycznie pobierane raz dziennie. W przypadku zadłużenia niemożność założenia lokaty.
To jest do przemyślenia. Ale co w przypadku, gdy gracz nie będzie miał środków na spłatę? Bankructwo czyli zaczynanie gry od nowa :/
7. Te punkty doświadczenia jakoś tak strasznie szybko lecą. Nie wysilam się w grze a tu już 35 poziom. Może by tak % zamienić na ilość punktów gdzie na pierwszym poziomie trzeba by było zebrać 100 pkt i każdy następny zwiększał by tą ilość o 100. 2 - 200, 3 - 300, 4 - 400 itd.
Tak generalnie jest, każdy kolejny poziom gracza wymaga więcej doświadczenia niż poprzedni. Na początku poziomy zdobywa się szybciej, wraz z biegiem gry coraz trudniej.
8. To wpisywanie kodu naprawdę mnie wkurza. Wyskakuje w namniej odpowiednim momencie. Może chociaż jakieś ułatwienie żeby to szybciej przeskoczyć np większe litery i cyfry i w np 5 rzędach a nie w dwóch.
Jeżeli rozgrywka ma być uczciwa to inaczej się nie da, sam umiałbym napisać program, który grałby za mnie, a ponieważ są nagrody z pewnością ktoś taki by się znalazł i to pewnie od razu z 15 kontami żeby zgarnąć wszystkie nagrody.
9. Czy w rankingach można dodać ilość czasu spędzonego w grze?
Można, ale po co? Z grubsza widać po poziomie kto ile czasu gra. W żaden sposób także czas spędzony w grze nie mógłby warunkować miejsca w rankingu.
10. Fajnie by było jakby gra się sama odświeżała po każdej turze.
To też jest do zrobienia, ale większość nowoczesnych przeglądarek blokuje możliwość samoistnego przeładowywania się strony więc u większości to by i tak nie działało.
11. Stałe podatki. Za działki, za maszyny itd. Może jakiś ZUS żeby dodać więcej realizmu :lol:
ZUS do zrobienia, ale to kolejny element komplikujący grę i nie wnoszący zbyt wiele. Co do stałych podatków to jest mechanizm, że wraz z poziomem podatki spadają o 3%, można oczywiście zrobić, że będzie to więcej - 4% czy 5%. A graczom zależy na wyższym poziomie także z tego powodu, że podatki są dzięki temu coraz niższe, podobnie jak ceny działek i ceny szkoleń.
12. Te działki usługowe, takie jak szpital, bank itp są za bardzo opłacalne i powoduje to że nie chce się produkować docelowych produktów, na których wyprodukowanie potrzeba wielu różnych składników. Może by tak usługi ograniczyć do pewnego poziomu?
Żeby zarobić na działce X$ trzeba zatrudnić 5 pracowników, taki sam zysk daje np hodowla, ale tam wystarczy zatrudnić 3 pracowników. Wraz z więc postępem gry gracze posiadający odpowiednią ilość maszyn i nieruchomości powinni radzić sobie lepiej (zużywać mniej energii) niż gracze posiadający usługi.
aina78

Re: Tak mnie naszło.

Nieprzeczytany post autor: aina78 »

i poprawic troche ten wolontariat, jak tu grac jak sie ciagle jest w szpitalu :( co klikne to buum szpital :evil:
daga

Re: Tak mnie naszło.

Nieprzeczytany post autor: daga »

A ja proszę o powiększenie tabelki odnowy punktów w maszynach i urządzeniach , bo widzę że jest możliwość kupna 7 urządzenia , ale nie pisze jakie są z tego korzyści
tomi28pl

Re: Tak mnie naszło.

Nieprzeczytany post autor: tomi28pl »

Normalnie koncert zyczen hehe.Kazdy cos chce lool :) Rejestrujac sie w grze zgodziliscie sie z warunkami administratora i regulaminem a widze naciskacie na niego ostro.Ten chce to a tamten to.O Boshe.Po ile wy macie lat? A najwiecej halo zauwazylem ze ma jedna osoba tylko na serwie :) Nie bede mowil kto :)