Zmiany w zasadach gry po edycji zakończonej 17 sierpnia
Zmiany w zasadach gry po edycji zakończonej 17 sierpnia
Poniżej lista zmian, które zostały wprowadzone do gry przed nową edycją gry:
18 sierpnia:
- towary sprzedane grze/kupione od gry są wystawiane na sprzedaż/kupno w tej samej ilości po cenie równowagi
- sztywny czas zatrudniania pracowników (bez dotychczasowej losowości +/- 15%)
- prywatna opieka medyczna tylko raz na turę
- liczba osób do zatrudnienia w usługach do pełnego obłożenia - wzrost z 3 do 4
- praca w konkretnym zawodzie tylko na jednym etacie na turę, gdy masz do dyspozycji więcej etatów możesz je wykorzystać w jednej turze, ale każdy w innym zawodzie / proszę o testowanie czy działa to jak należy /, rezygnacja z możliwości oczekiwania na otrzymanie pracy
- koszt nawożenia gleby i walki ze szkodnikami rośnie wraz z poziomem uprawy (do tej pory był stały)
- czas rozbudowy magazynu biznesu rośnie wraz z poziomem magazynu, podobnie czas rozbudowy upraw rośnie wraz z poziomem uprawy
19 sierpnia:
- wydłużony czas rozbudowy magazynu głównego (z 1 na 2 poziom - 30 min, z 2 na 3 - 45 min, z 3 na 4 - 65 min itd)
23 sierpnia:
- ograniczenie tempa przyrostu doświadczenia za działalność usługową, rolniczą, hodowlaną i przetwórczą o 75%
- ograniczenie tempa przyrostu doświadczenia za działalność gastronomiczną o 50%
- przyspieszenie ograniczania tempa przyrostu doświadczenia wraz z poziomem gracza
- zmniejszenie przyrostu doświadczenia za wolontariat i zwiększenie ryzyka zakażenia szpitalnego z 10%+2 razy poziom gracza na 20%+2 razy poziom gracza
Zmiany te spowodowane są faktem zbyt szybkiego nabijania poziomów przez graczy, rekordziści potrafili nabić 30 leveli na dobę, jak widać dwa razy większe doświadcznie względem innych aktywności będzie dawała działalność gastronomiczno/handlowa, do tej pory wszystkie dawały takie same przyrosty doświadczenia.
24 sierpnia:
- zwiększenie pojemności magazynu dla przetwórstwa o 50%
- zmniejszenie pojemności magazynu dla gastronomii/handlu o 15%
- zwiększenie bonusów ze szkoleń "potentat ziemski", "rozwój lokalnej społeczności" i "pośrednik handlu nieruchomościami"
- rozszerzenie szkolenia "wznoszenie budynków" na rozbudowę biznesów i magazynów
25 sierpnia:
- nowe szkolenie "Samoleczenie" przyspieszające o około 30% powrót do zdrowia w trakcie pobytu w szpitalu
- doprowadzenie samca do hodowli (co wymaga oplacenia weterynarza) spowoduje ciąże wszystkich zwierząt a nie jak do tej pory jednego zwierzęcia
- chorowitość u świnek jest dużo wyższa niż u innych zwierząt, część hodowli po uwzględnieniu zatrudnionych pracowników i chorowitości po prostu nie rośnie (do tej pory jeżeli nie było 100% zatrudnienia i 0% chorowitości całe stado nie rosło - teraz będzie proporcjonalnie)
- umieszczenie ostrzeżenia na działkach wiejskich znajdujących się blisko miasta iż wkrótce wejdą w granice miasta
- 10-krotny wzrost podatków za działki wiejskie
- 3.3-krotny wzrost podatków za działki miejskie
Obecnie podatek za działki miejskie i wiejskie jest taki sam i wynosi przy 1 poziomie gracza i jednej działce $50. Przypominam, że podatki spadają o 2% wraz z każdym zdobytym poziomem gracza i rosną o połowę wraz z każdą nabytą działką przy czym osobno rozliczane są działki miejskie i wiejskie. Do tej pory podatek za działkę wiejską wynosił 5$ przy jednej działce i pierwszym poziomie gracza za 12h, tymczasem działka mogła przynieść w ciągu tych 12 godzin ok 3000$ zysku - 5$ przy tej kwocie to było zdecydowanie za mało. Obecnie przy 10 działkach i pierwszym poziomie gracza działki przyniosą w ciągu 12h ok. 30000$ zysku przy ok 19000$ podatków, przy 20 poziomie gracza podatki spadną do ok 11000$, a przy 40 poziomie gracza do ok 9000$. Odpowiednie szkolenie zmniejsza obciążenia podatkowe o 50%. Podatki zaczną grać istotną rolę w rozgrywce.
30 sierpnia:
- możliwość produkcji jednego lub kilku towarów z tych, które może produkować przetwórnia
Na przykładzie mleczarni - do tej pory obowiązkowe było produkowanie jednocześnie żółtego sera, białego sera, śmietany i masła, teraz można wybrać jeden bądź kilka z tych produktów aby były produkowane w mleczarni. Zmiana receptury wymaga pustego magazynu produktów tzn że musi ich być mniej niż 1 ponieważ w momencie zmiany receptury magazyn gotowych produktów jest zerowany. Oczywiście wybranie jednego z czterech produktów które były produkowane do tej pory spowoduje, że będzie produkowany w znacznie większych ilościach w tym samym czasie. Oczywiście w przypadku zmiany receptury zmieniają się też wartość jednostek produkcji i pojemność magazynu gotowych produktów. Zmiana receptury nie dotyczy przetwórni, które produkują tylko jeden produkt (jak Młyn którego jedynym produktem jest mąka).
31 sierpnia:
- aktualizacja pomocy
- modyfikacja regulaminu i dodanie nowego punktu 4.2
"4.2. W trakcie gry może nastąpić zmiana niektórych reguł i zasad rozgrywki w przypadku, gdyby zaburzały one w sposób znaczący równowagę rywalizacji i powodowały nieuprawnioną przewagę określonej ścieżki rozwoju nad innymi dostępnymi w grze." Taka sytuacja występowała w poprzedniej edycji w przypadku lokali usługowych i cała czołówka właściwie w ten sposób wygrała grę, bo przewaga ta była nieuprawniona i wynikała ze złego zbalansowania gry, a nie z faktu, że grali dobrze, lepiej niż inni. Jako twórcy rezerwujemy sobie prawo do zmiany zasad gdyby taka sytuacja podobnie zainstniała chociaż ze swojej strony dokładamy wszelkich starań, aby gra była możliwie zbalansowana, a ewentualne różnice i przewagi poszczególnych aktywności na tyle małe, aby kalibrował je rynek.
1 września:
- udostępnienie linka do polecania gry znajomym
4 września
- uruchomienie banku z możliwością tworzenia lokat bankowych
- wprowadzenie zasady, iż grę wygrywa osoba, która zgromadzi na swoim koncie najwięcej sztabek złota, koszt sztabki wynosi $50000 i można ją łatwo kupić za pośrednictwem banku lub poprzez giełdę towarową
19 września
- udostępnienie zakładki Dotacje unijne
- udostępnienie zakładki Mój dom
- udostępnienie zakładki Półświatek
- udostępnienie zakładki Więzienie
- umożliwienie pobicia innych graczy
- umożliwienie zlecania pobicia innych graczy
- umożliwienie okradania innych graczy
21 września
REFORMA RYNKU PRACY
- nieograniczony wzrost jednoczesnych etatów (do tej pory ograniczony do max 7)
- zmniejszenie wymogów względem kolejnego etatu do 10 poziomów (do tej pory 20)
- zmiana szkolenia "Organizacja czasu" - zamiast wzrostu etatów o 40% zwiększa ilość etatów o 1
- ograniczenie utraty zdrowia z obecnych 5%/etat na
* 5%/etat do 10 poziomu włącznie
* 4%/etat od 11 do 20 poziomu włącznie
* 3%/etat od 21 do 30 poziomu włącznie
* 2%/etat od 31 do 40 poziomu włącznie
* 1%/etat powyżej 40 poziomu
- usunięcie nieaktywnych zawodów KOSMETOLOG, KRUPIER, AKTOR i związanych z nimi zakładów usługowych
Więcej na ten temat tutaj: viewtopic.php?f=3&t=545
22 września
- zmniejszenie ceny sztabek złota z $50000 na $25000
- ograniczenie maksymalnej wartości lokat z $25000 na $20000
29 listopada
- szkolenie inżyniera w przetwórstwie zmniejsza zużycie półproduktów o 20% przy tej samej produkcji zamiast zwiększać wolumen przetwórstwa na turę
- widełki w cenie sztabek 20000 -25000 w celu ograniczenia handlu sztabkami pomiędzy kontami tego samego gracza (nomen omen łamiącego w ten sposób zasady) celem nabycia sztabek na jednym koncie za grosze
- dotację można otrzymać pod warunkiem wyższego poziomu gracza niż w chwili gdy otrzymałeś/aś poprzednią dotację
post ten będzie na bieżąco aktualizowany a poszczególne zmiany publikowane na powyższej liście wraz z datą wprowadzenia danej zmiany
18 sierpnia:
- towary sprzedane grze/kupione od gry są wystawiane na sprzedaż/kupno w tej samej ilości po cenie równowagi
- sztywny czas zatrudniania pracowników (bez dotychczasowej losowości +/- 15%)
- prywatna opieka medyczna tylko raz na turę
- liczba osób do zatrudnienia w usługach do pełnego obłożenia - wzrost z 3 do 4
- praca w konkretnym zawodzie tylko na jednym etacie na turę, gdy masz do dyspozycji więcej etatów możesz je wykorzystać w jednej turze, ale każdy w innym zawodzie / proszę o testowanie czy działa to jak należy /, rezygnacja z możliwości oczekiwania na otrzymanie pracy
- koszt nawożenia gleby i walki ze szkodnikami rośnie wraz z poziomem uprawy (do tej pory był stały)
- czas rozbudowy magazynu biznesu rośnie wraz z poziomem magazynu, podobnie czas rozbudowy upraw rośnie wraz z poziomem uprawy
19 sierpnia:
- wydłużony czas rozbudowy magazynu głównego (z 1 na 2 poziom - 30 min, z 2 na 3 - 45 min, z 3 na 4 - 65 min itd)
23 sierpnia:
- ograniczenie tempa przyrostu doświadczenia za działalność usługową, rolniczą, hodowlaną i przetwórczą o 75%
- ograniczenie tempa przyrostu doświadczenia za działalność gastronomiczną o 50%
- przyspieszenie ograniczania tempa przyrostu doświadczenia wraz z poziomem gracza
- zmniejszenie przyrostu doświadczenia za wolontariat i zwiększenie ryzyka zakażenia szpitalnego z 10%+2 razy poziom gracza na 20%+2 razy poziom gracza
Zmiany te spowodowane są faktem zbyt szybkiego nabijania poziomów przez graczy, rekordziści potrafili nabić 30 leveli na dobę, jak widać dwa razy większe doświadcznie względem innych aktywności będzie dawała działalność gastronomiczno/handlowa, do tej pory wszystkie dawały takie same przyrosty doświadczenia.
24 sierpnia:
- zwiększenie pojemności magazynu dla przetwórstwa o 50%
- zmniejszenie pojemności magazynu dla gastronomii/handlu o 15%
- zwiększenie bonusów ze szkoleń "potentat ziemski", "rozwój lokalnej społeczności" i "pośrednik handlu nieruchomościami"
- rozszerzenie szkolenia "wznoszenie budynków" na rozbudowę biznesów i magazynów
25 sierpnia:
- nowe szkolenie "Samoleczenie" przyspieszające o około 30% powrót do zdrowia w trakcie pobytu w szpitalu
- doprowadzenie samca do hodowli (co wymaga oplacenia weterynarza) spowoduje ciąże wszystkich zwierząt a nie jak do tej pory jednego zwierzęcia
- chorowitość u świnek jest dużo wyższa niż u innych zwierząt, część hodowli po uwzględnieniu zatrudnionych pracowników i chorowitości po prostu nie rośnie (do tej pory jeżeli nie było 100% zatrudnienia i 0% chorowitości całe stado nie rosło - teraz będzie proporcjonalnie)
- umieszczenie ostrzeżenia na działkach wiejskich znajdujących się blisko miasta iż wkrótce wejdą w granice miasta
- 10-krotny wzrost podatków za działki wiejskie
- 3.3-krotny wzrost podatków za działki miejskie
Obecnie podatek za działki miejskie i wiejskie jest taki sam i wynosi przy 1 poziomie gracza i jednej działce $50. Przypominam, że podatki spadają o 2% wraz z każdym zdobytym poziomem gracza i rosną o połowę wraz z każdą nabytą działką przy czym osobno rozliczane są działki miejskie i wiejskie. Do tej pory podatek za działkę wiejską wynosił 5$ przy jednej działce i pierwszym poziomie gracza za 12h, tymczasem działka mogła przynieść w ciągu tych 12 godzin ok 3000$ zysku - 5$ przy tej kwocie to było zdecydowanie za mało. Obecnie przy 10 działkach i pierwszym poziomie gracza działki przyniosą w ciągu 12h ok. 30000$ zysku przy ok 19000$ podatków, przy 20 poziomie gracza podatki spadną do ok 11000$, a przy 40 poziomie gracza do ok 9000$. Odpowiednie szkolenie zmniejsza obciążenia podatkowe o 50%. Podatki zaczną grać istotną rolę w rozgrywce.
30 sierpnia:
- możliwość produkcji jednego lub kilku towarów z tych, które może produkować przetwórnia
Na przykładzie mleczarni - do tej pory obowiązkowe było produkowanie jednocześnie żółtego sera, białego sera, śmietany i masła, teraz można wybrać jeden bądź kilka z tych produktów aby były produkowane w mleczarni. Zmiana receptury wymaga pustego magazynu produktów tzn że musi ich być mniej niż 1 ponieważ w momencie zmiany receptury magazyn gotowych produktów jest zerowany. Oczywiście wybranie jednego z czterech produktów które były produkowane do tej pory spowoduje, że będzie produkowany w znacznie większych ilościach w tym samym czasie. Oczywiście w przypadku zmiany receptury zmieniają się też wartość jednostek produkcji i pojemność magazynu gotowych produktów. Zmiana receptury nie dotyczy przetwórni, które produkują tylko jeden produkt (jak Młyn którego jedynym produktem jest mąka).
31 sierpnia:
- aktualizacja pomocy
- modyfikacja regulaminu i dodanie nowego punktu 4.2
"4.2. W trakcie gry może nastąpić zmiana niektórych reguł i zasad rozgrywki w przypadku, gdyby zaburzały one w sposób znaczący równowagę rywalizacji i powodowały nieuprawnioną przewagę określonej ścieżki rozwoju nad innymi dostępnymi w grze." Taka sytuacja występowała w poprzedniej edycji w przypadku lokali usługowych i cała czołówka właściwie w ten sposób wygrała grę, bo przewaga ta była nieuprawniona i wynikała ze złego zbalansowania gry, a nie z faktu, że grali dobrze, lepiej niż inni. Jako twórcy rezerwujemy sobie prawo do zmiany zasad gdyby taka sytuacja podobnie zainstniała chociaż ze swojej strony dokładamy wszelkich starań, aby gra była możliwie zbalansowana, a ewentualne różnice i przewagi poszczególnych aktywności na tyle małe, aby kalibrował je rynek.
1 września:
- udostępnienie linka do polecania gry znajomym
4 września
- uruchomienie banku z możliwością tworzenia lokat bankowych
- wprowadzenie zasady, iż grę wygrywa osoba, która zgromadzi na swoim koncie najwięcej sztabek złota, koszt sztabki wynosi $50000 i można ją łatwo kupić za pośrednictwem banku lub poprzez giełdę towarową
19 września
- udostępnienie zakładki Dotacje unijne
- udostępnienie zakładki Mój dom
- udostępnienie zakładki Półświatek
- udostępnienie zakładki Więzienie
- umożliwienie pobicia innych graczy
- umożliwienie zlecania pobicia innych graczy
- umożliwienie okradania innych graczy
21 września
REFORMA RYNKU PRACY
- nieograniczony wzrost jednoczesnych etatów (do tej pory ograniczony do max 7)
- zmniejszenie wymogów względem kolejnego etatu do 10 poziomów (do tej pory 20)
- zmiana szkolenia "Organizacja czasu" - zamiast wzrostu etatów o 40% zwiększa ilość etatów o 1
- ograniczenie utraty zdrowia z obecnych 5%/etat na
* 5%/etat do 10 poziomu włącznie
* 4%/etat od 11 do 20 poziomu włącznie
* 3%/etat od 21 do 30 poziomu włącznie
* 2%/etat od 31 do 40 poziomu włącznie
* 1%/etat powyżej 40 poziomu
- usunięcie nieaktywnych zawodów KOSMETOLOG, KRUPIER, AKTOR i związanych z nimi zakładów usługowych
Więcej na ten temat tutaj: viewtopic.php?f=3&t=545
22 września
- zmniejszenie ceny sztabek złota z $50000 na $25000
- ograniczenie maksymalnej wartości lokat z $25000 na $20000
29 listopada
- szkolenie inżyniera w przetwórstwie zmniejsza zużycie półproduktów o 20% przy tej samej produkcji zamiast zwiększać wolumen przetwórstwa na turę
- widełki w cenie sztabek 20000 -25000 w celu ograniczenia handlu sztabkami pomiędzy kontami tego samego gracza (nomen omen łamiącego w ten sposób zasady) celem nabycia sztabek na jednym koncie za grosze
- dotację można otrzymać pod warunkiem wyższego poziomu gracza niż w chwili gdy otrzymałeś/aś poprzednią dotację
post ten będzie na bieżąco aktualizowany a poszczególne zmiany publikowane na powyższej liście wraz z datą wprowadzenia danej zmiany
Re: Zmiany w zasadach gry po edycji zakończonej 17 sierpnia
Ja gram dalej i juz widac zmiany
Re: Zmiany w zasadach gry po edycji zakończonej 17 sierpnia
ja tez gram dalej a beda nowe kursy?
Re: Zmiany w zasadach gry po edycji zakończonej 17 sierpnia
Zaproponuj jakieś nowe kursy aina, a z pewnością się pojawią jeżeli pomysły będą trzymały się kupy
Re: Zmiany w zasadach gry po edycji zakończonej 17 sierpnia
piszę tutaj skoro wątek o zmianach w edycji
Czy byłaby szansa na wstawienie licznika czasu w pasku okna przeglądarki? Chodzi o to, żeby wiedzieć kiedy kończy się tura. Każdy na pewno ma kilka zakładek otwartych podczas gry i fajnie by było bez zmieniania co chwila zakładek wiedzieć kiedy nowa tura. Ot takie ułatwienie.
Czy byłaby szansa na wstawienie licznika czasu w pasku okna przeglądarki? Chodzi o to, żeby wiedzieć kiedy kończy się tura. Każdy na pewno ma kilka zakładek otwartych podczas gry i fajnie by było bez zmieniania co chwila zakładek wiedzieć kiedy nowa tura. Ot takie ułatwienie.
Re: Zmiany w zasadach gry po edycji zakończonej 17 sierpnia
może by tak połaczyc zawody typu prawnik ,krupier ,kosmetyczka ,ochroniarz , aktor z zawodami i inymi usługami.w grze liczyly sie tylko weterynarz lekarz ,wykladowca budowlaniec
Jesli np w hodowli co jakis czas trzeba weterynarza i ciaglej rozbudwy magazynu to moze lekarz niech potrzebuje prawnika co jakis czas i remontu szpitala lub cos w tym stylu budowlaniec np kosmetyczki i tpd.
Jesli np w hodowli co jakis czas trzeba weterynarza i ciaglej rozbudwy magazynu to moze lekarz niech potrzebuje prawnika co jakis czas i remontu szpitala lub cos w tym stylu budowlaniec np kosmetyczki i tpd.
Re: Zmiany w zasadach gry po edycji zakończonej 17 sierpnia
Nie wiem,czy dobrze rozumiem - wzrost liczby pracowników o 33% w usługach do pełnego
obłożenia powoduje obniżenie o 33% opłacalności zatrudnienia z 208 do 140 dolarów ?
obłożenia powoduje obniżenie o 33% opłacalności zatrudnienia z 208 do 140 dolarów ?
Re: Zmiany w zasadach gry po edycji zakończonej 17 sierpnia
ja też zacząłem od nowa, ale z nowym życiem i nie mam pojęcia jak z tym leczeniem jest, bo nie mam tyle kasy na prywatną służbę zdrowia ;(
Re: Zmiany w zasadach gry po edycji zakończonej 17 sierpnia
Topik masz racje zaczynam od nowa trzeba popobowac nowe zmiany i w cs trzeba sie bawic a z leczeniem to teraz mozesz na jedna ture raz zaowic lekarza o ile cie stac
Re: Zmiany w zasadach gry po edycji zakończonej 17 sierpnia
o to właśnie chodzi, że stawki za leczenie są po prostu KOSMICZNE i mnie, biednego żuczka po prostu na to nie stać ;(