oferty pracy

r0bson

oferty pracy

Nieprzeczytany post autor: r0bson »

Wiadomym jest, że oferty pracy nie sa w zupełności rzeczywiste. Pracownicy zatrudniani sa od razu, a za nich pojawia się oferta pracy do wypełnienia później przez gracza. Jest to taki system symulujacy faktyczny obraz rynku pracy. Ale nie do końca, ponieważ symuluje on tylko potrzeby pracodawców, a nie uwzględnia potrzeb pracowników. Dlatego proponuję dać możliwość pobierania ofert pracy w przód, czyli na rynku pracy będa ujemne ilości ofert.

Czemu tak?
Głównym powodem jest system przeliczajacy podwyżki i obniżki płac w branży. Podwyżki sa zawsze przy liczbie ofert > 0, natomiast obniżki płac przy liczbie ofert = 0. Wystarczy, że jeden pracodawca wystawi ofertę przed podliczeniem płac i będzie podwyżka...
W przypadku, gdy będzie można pobierać oferty przed ich udostępnieniem, będziemy mieli obraz faktycznego zapotrzebowania rynku pracy. Więc jeśli wszyscy będa się rzucali na dana branżę, przewyższajac zapotrzebowanie na pracę, nad tym co pracodawcy sa w stanie zaproponować, co jak w rzeczywistosci, poskutkuje spadkiem płac.
stvoor
Posty: 1619
Rejestracja: 1 marca 2011, o 13:20

Re: oferty pracy

Nieprzeczytany post autor: stvoor »

Cytat ze strony pracy w zawodzie:
Jeżeli w danym zawodzie są dostępne oferty pracy, dostaniesz pracę od ręki, w przeciwnym przypadku po wysłaniu podania pracę uzyskasz informację o swojej pozycji w kolejce w poszczególnych zawodach.
r0bson

Re: oferty pracy

Nieprzeczytany post autor: r0bson »

Pewnie z 95% graczy ma conajmniej dwa zawody, jeśli w jednym skończa się oferty, dostana prace w drugim, ale co jeśli ten drugi nie jest wart zachodu, a właściwe zapotrzebowanie jest tylko na ten jeden ? Gracz jest zmuszony zrezygnować z podjecia pracy w tej branży, ponieważ nie ma żadnej wirtualnej oferty, tak więc nie zobaczymy tutaj efektu faktycznego zapotrzebowania. Co więcej, oferty pracy sa wirtualne, a zapotrzebowanie rzeczywiste (może być spełnione tylko w danej chwili) - to jest nie fair... ;)