Parę usprawnień - cz.2

bobike

Parę usprawnień - cz.2

Nieprzeczytany post autor: bobike »

Jako, że mój poprzedni wątek na zmiany przerodził się w dyskusje o wszystkim, zakładam nowy :) przenoszę pomysły innych z poprzedniego, do których stvoor jeszcze się nie odniósł plus moje:

1. coben: Przydało by się także sortowanie, przestawianie działek. Na początku nie ma problemu, ale wraz z poziomem jest ich coraz więcej. Fajnie by było jakby wprowadzić strzałki typu przestaw działkę na górę albo coś w tym stylu.

2. ullevi: Mi osobiście brakuje możliwości 'hurtowych' zakupów/sprzedaży do/z magazynu. Dobrze by było mieć możliwość w jednym 'transporcie' nakupować/posprzedawać tyle asortymentu/surowców ile się potrzebuje a nie tylko jeden.

3. coben: Mam taki pomysł. Mianowicie jakby się podświetlała działka, która jest w danym momencie najlepiej opłacalna do uprawy byłoby super bez szukania w tabelkach.

4. coben: Brakuje mi też opcji zwolnij pracowników gdy przeszarżujemy.

5. bobike: Przydałoby się rozszerzyć bilanse o sumy pod kolumną dochody i wydatki.

6. bobike: W bilansie fajnie by było dać możliwość zawężenia do wybranego dnia lub lepiej zakresu dat.

7. bobike: W bilansie (ale to już wypas :)) pokazać wykres zysków gracza w okresie, a jakby do niego dodać możliwość zawężenia do branży to już byłoby ekstra - np. mogę zobaczyć jakie zyski osiąga rolnictwo :)

8. bobike: Czy moglibyśmy jednak nauczyć zarządcę kupowania produktów do biznesu? np. taka opcja checkbox przy zarządcy i podaję kwotę na jaką pozwalam mu robić zakupy jednorazowo - kupuje tylko gdy magazyn biznesu osiągnie stan 0 i nie ma towarów na magazynie głównym.

9. bobike: no i jak już się zarządca nauczy kupować, to mógłby też być w magazynie głównym jako sprzedawca np. ustawiam "sprzedaj gdy stan powyżej XXX" :)

10. bobike: fajnie by było jakby zmiany szły w kierunku umiejętnego podejmowania decyzji a nie premiowały wysiadywaczy - np. wymuszony zbiór w rolnictwie na samym początku gry powoduje, że wysiadywacze przebijają tych co zaglądają tylko rano i wieczorem.

11. bobike: zastanowić się nad szybkością z jaką rosną/spadają stawki dla budowlańca - wszędzie jest potrzebny i mam podejrzenie, że ma inną logikę wyliczania stawki. np. dzisiaj szczyt liczby nadgodzin był w okolicy 17000 roboczogodzin o godzinie 11, wtedy stawka wynosiła 37, dopiero po godzinie 21 stawka zaczęła spadać z 76 - mimo ciągłego spadania liczby roboczogodzin co wskazuje, że stawka słabo zależy od tego, że zmniejsza się popyt. Może przypadek, ale obserwuję to od kilku dni i zapragnąłem zostać budowlańcem :) ps. mam screen z wykresem, mogę wysłać na maila jakby co.

uff... koniec :D
stvoor
Posty: 1619
Rejestracja: 1 marca 2011, o 13:20

Re: Parę usprawnień - cz.2

Nieprzeczytany post autor: stvoor »

ad2. Hurtowych zakupów nie będzie, bo kierowcy też muszą z czegoś żyć.
Po do jest rozbudowa magazynów, żeby zakupy można było robić coraz rzadziej.

ad3. Podświetlania nie będzie, zerknięcie w ranking biznesów zajmuje kilka sekund

ad4. Do przemyślenia

ad5. Bez sensu biorąc pod uwagę, że u niekótych bilans ma kilkaset stron.

ad6. Nie wiem w jakim celu miałoby się to przydać graczowi

ad7. Co to jest zysk?? 25000 zysku i kupno sztabki to jesteś na 0. Z tego powodu uważam, że wykresy są bez sensu

ad8/9. NIE - nauczmy go jeszcze zatrudniać i już nic nie trzeba będzie robić

10. W grę się gra i trzeba trochę pograć i trochę podejmować dobre decyzje.

11. Ma taką samą logikę wyliczania każdy zawód - liczy się średnia z ostatnich kilkunastu godzin, wpływ ma też średnia liczba godzin w innych zawodach.
Skoro wszyscy rzucają się na rozbudowę i zatrudnianie horendalnej liczby budowlańców nie mogą wszyscy wygrać gry - wygrają Ci, którzy odnajdą się w tej sytuacji i z niej skorzystają. To samo z rolnictwem, a stawki w hodowli to 4-5$
bobike

Re: Parę usprawnień - cz.2

Nieprzeczytany post autor: bobike »

ad5. Bez sensu biorąc pod uwagę, że u niekótych bilans ma kilkaset stron.
nie no wiadomo, że robienie sumy całości jest bez sensu, ale bilans jest podzielony na strony i chodzi tylko o podsumowanie strony
ad6. Nie wiem w jakim celu miałoby się to przydać graczowi
chciałbym np. przeanalizować wydatki i przychody w okresie, to jest powiązane też z pkt 7.
ad7. Co to jest zysk?? 25000 zysku i kupno sztabki to jesteś na 0. Z tego powodu uważam, że wykresy są bez sensu
oczywiste, ale to moja sprawa co robię z kasą - ewentualnie opcja typu pomiń zakup sztabek, ale nie o to chodzi. Mnie z punktu widzenia rozwijacza biznesów interesuje czy decyzje jakie podejmuje mają sens - czyli de facto czy moje biznesy generują coraz większy zysk w jednostce czasu np. na wykresie z ostatnich 24h mógłbym zobaczyć jak się rozkładał zysk - czyli przychód minus koszt - nie chodzi o bilans sumaryczny, bo taki mam w postaci konta gracza, ale o jednostkowy zysk. Dla przykładu od 10:00-11:00 miałem przychód na poziomie 20 k, koszty 3k, więc zysk na tą godzinę to 17k, i tak dalej. w miarę rozwoju biznesów i zakładania spółek wykres się będzie podnosił - to też później pozwala szacować czy inwestować dalej w rozwój czy wykorzystać zyski na sztabki.
ad8/9. NIE - nauczmy go jeszcze zatrudniać i już nic nie trzeba będzie robić
jest wystarczająco dużo do robienia, ale... nie to nie :)
11. Ma taką samą logikę wyliczania każdy zawód - liczy się średnia z ostatnich kilkunastu godzin, wpływ ma też średnia liczba godzin w innych zawodach.
Skoro wszyscy rzucają się na rozbudowę i zatrudnianie horendalnej liczby budowlańców nie mogą wszyscy wygrać gry - wygrają Ci, którzy odnajdą się w tej sytuacji i z niej skorzystają. To samo z rolnictwem, a stawki w hodowli to 4-5$
rozumiem, że logika ta sama, ale może generowany popyt jest trochę sztuczny? właśnie na to chciałem zwrócić uwagę - gracze nie mogą postępować inaczej bo MUSZĄ budować, żeby rozwijać biznesy - nikt nie tkwi w jednym poziomie biznesu tylko dlatego, że budowlaniec kosztuje zbyt dużo - to się zwróci jak się rozbuduje biznes - w tym istota rozbudowy tkwi - nie znam statystyk na dłuższą metę z liczbą roboczogodzin budowlańca, ale czy nie jest tak, że dopiero 2-3 tygodnie przed końcem edycji ludzie przestają budować ? może to tylko moje wrażenie, w przeciwieństwie do innych zawodów od zatrudnienia budowlańca ciężko uciec... może niech inni się wypowiedzą
stvoor
Posty: 1619
Rejestracja: 1 marca 2011, o 13:20

Re: Parę usprawnień - cz.2

Nieprzeczytany post autor: stvoor »

ad5. Bez sensu biorąc pod uwagę, że u niekótych bilans ma kilkaset stron.
nie no wiadomo, że robienie sumy całości jest bez sensu, ale bilans jest podzielony na strony i chodzi tylko o podsumowanie strony
A strona to jest co? U jednych tura, u innych pol godziny, u innych dwie godziny...
Nie widzę w tym żadnej wartości użytkowej.
ad6. Nie wiem w jakim celu miałoby się to przydać graczowi
chciałbym np. przeanalizować wydatki i przychody w okresie, to jest powiązane też z pkt 7.
ad7. Co to jest zysk?? 25000 zysku i kupno sztabki to jesteś na 0. Z tego powodu uważam, że wykresy są bez sensu
oczywiste, ale to moja sprawa co robię z kasą - ewentualnie opcja typu pomiń zakup sztabek, ale nie o to chodzi. Mnie z punktu widzenia rozwijacza biznesów interesuje czy decyzje jakie podejmuje mają sens - czyli de facto czy moje biznesy generują coraz większy zysk w jednostce czasu np. na wykresie z ostatnich 24h mógłbym zobaczyć jak się rozkładał zysk - czyli przychód minus koszt - nie chodzi o bilans sumaryczny, bo taki mam w postaci konta gracza, ale o jednostkowy zysk. Dla przykładu od 10:00-11:00 miałem przychód na poziomie 20 k, koszty 3k, więc zysk na tą godzinę to 17k, i tak dalej. w miarę rozwoju biznesów i zakładania spółek wykres się będzie podnosił - to też później pozwala szacować czy inwestować dalej w rozwój czy wykorzystać zyski na sztabki.
Przemyślę to ;)
11. Ma taką samą logikę wyliczania każdy zawód - liczy się średnia z ostatnich kilkunastu godzin, wpływ ma też średnia liczba godzin w innych zawodach.
Skoro wszyscy rzucają się na rozbudowę i zatrudnianie horendalnej liczby budowlańców nie mogą wszyscy wygrać gry - wygrają Ci, którzy odnajdą się w tej sytuacji i z niej skorzystają. To samo z rolnictwem, a stawki w hodowli to 4-5$
rozumiem, że logika ta sama, ale może generowany popyt jest trochę sztuczny? właśnie na to chciałem zwrócić uwagę - gracze nie mogą postępować inaczej bo MUSZĄ budować, żeby rozwijać biznesy - nikt nie tkwi w jednym poziomie biznesu tylko dlatego, że budowlaniec kosztuje zbyt dużo - to się zwróci jak się rozbuduje biznes - w tym istota rozbudowy tkwi - nie znam statystyk na dłuższą metę z liczbą roboczogodzin budowlańca, ale czy nie jest tak, że dopiero 2-3 tygodnie przed końcem edycji ludzie przestają budować ? może to tylko moje wrażenie, w przeciwieństwie do innych zawodów od zatrudnienia budowlańca ciężko uciec... może niech inni się wypowiedzą
Żaden popyt nie jest sztuczny. Gracze mogą postępować inaczej - szkolić się w dochodowych zawodach, budować obiekty usługowe, które ściągają oferty pracy z rynku, co też spowoduje spadek kosztów zatrudniania - czy to budowlańca czy dowolnego innego specjalisty który w danym momencie będzie "na topie".
molas3000

Re: Parę usprawnień - cz.2

Nieprzeczytany post autor: molas3000 »

hmm przeczytałem 3 pierwsze posty ;)

Ale niech mi ktoś pokaże kogoś w życiu kto dostaje kawe na ławe a nie musi sam się troszkę potrudzić z analizą rynku ;)

Np chcesz otworzyć własny interes zakładając że masz kasę i co wchodzisz do internetu wpisujesz "najlepszy biznes" w necie i od razu wiesz w co zainwestować ;)

Nie o to chodzi ;)

W grze jak w życiu ;) Trzeba myśleć i kombinować ;) A nie czekać na gotowca. Gra straciła by sens a w życiu było by tylu milionerów że chuchu ;)

Ale jaki efekt by tego był? Wszystkich było by na wszystko stać więc zakłady produkcyjne musiały by obniżać ceny (biorąc pod uwagę konkurencje) a ludzie tracili by prace... Wiec nie było by aż tak dużo tych milionerów :P Taka mechanika rynku ;) Jedyne rozwiązanie to wprowadzenie nowego innowacyjnego produktu na rynek co nadal ci milionerzy by chcieli mieć ;) Ale wracamy do punktu wyjścia trzeba myśleć ;)