stvoor pisze:
apropo, propozycja dodania informacji ile miejsca takie oferty zajmuja została olana...
Wypraszam sobie

informacja o wartosci kupowanych towarow znajduje sie przy kazdym zleceniu kupna (sprzedazy takze, dla porzadku).
Pierwsze co to przepraszam, że się uniosłem, ale to co się ostatnio zaczyna dziać jest na prawdę irytujace.
A teraz argument, który miałem na myśli piszac to, na myśli:
viewtopic.php?f=3&t=208
Wydaje się to tak niewiele, a jednak bez wykonania, czy choćby najmniejszej odpowiedzi, poza tym podobnie, jak w niemałej liczbie innych przypadków. Oczekujesz od nas propozycji zmian, a tym samym czynnego udziału w tworzeniu gry, to my oczekujemy informacji co o tym sadzisz, czemu tak, a nie inaczej oraz abyś dołaczał do dyskusji, a przy tym nie urywał zaangażowania w niej po zacytowaniu czegoś co wiele razy czytaliśmy, a gdy chodzi o to, aby to zmienić
stvoor pisze:jak duzy Twoim zdaniem powinien byc magazyn na pierwszym poziomie (obecnie $1000)? 5000?
To w dużej mierze zależy od tego jak zostanie rozwiazana sprawa energii.
Przy obecnej sytuacji, gdy możliwość prowadzenia interesu zostaje ograniczona, mogę pokazać co sobie wyliczyłem dla interesów, które prowadzę w danej chwili, wygladałoby to mniej więcej tak: (wszystkie obliczeni oczywiście sa dla ceny stałej równowagi)
Jeden raz zatrudnienie w 3 x uprawa 7 lvl
Dwa razy zatrudnienie w 1 x uprawa x 8 lvl
Teraz tak, uprawa z 8 lvla nie idzie na sprzedaż, tylko na zasilenie 3 przetwórni generujacych towaru o wartości $5814/h. Wartość towaru potrzebnego do zasilenia jest raczej znikoma przy ostatecznej pojemności magazynu, więc nie będę uwzględniał tutaj tymczasowego przekazywania, tym bardziej, że można zapchać oba magazyny w przetwórni.
Dodatkowo uruchomienie kolejnych dwóch przetwórni generujacych towaru o wartości $4065/h. Teraz kwestia zaopatrzenia tego. Z racji na nieopłacalność prowadzenia 2 biznesów (za małe ceny) towar skupuję z giełdy, do tego trzeci towar pochodzacy z poprzednich przetwórni. Podobnie jak w poprzedniej sytuacji pominę koszty przechowania towaru skupowanego, ale warto uwzględnić zmiany wprowadzone przez wewnętrzne rotacje towarem, czyli godzinne zapotrzebowanie na towar z poprzednich przetwórni wynosi $1995/h, więc można przekalkulować sobie co nieco: $5814 - $1995 = $3819/h - tyle towaru trafi na giełdę z tych poprzednich przetwórni.
Uprawy z uwzględnieniem bonusa 25% za specjalistę i 25% za pracę, biorac pod uwagę fakt, że każdy interes jest tak samo opłacalny nie będę tego rozbijał na szczegóły, więc
1 uprawa 7 lvl z bonusami przynosi zysk $4710/h
czyli uprawiam 3 * 4710 = $14130/h
Pora na podsumowanie co w ciagu jednego dnia naprodukuję i będę chciał wystawić na giełdę.
Uprawy:
4,5 godziny pracy (uwzględniam bonus wraz z elementem losowym), więc pięć zbiorów, z czego każdy po $14130
4,5 * $14130 =
$63585
Przetwórnie:
Uśredniony czas pracy będzie 9 godzin, więc:
1. 9 * $3819 =
$34371
2. 9 * $4065 =
$36585
Suma dziennej produkcji:
$134541
Przy 5-krotnym zwiększeniu pojemności magazynu mógłbym pomieścić $125k, więc gdyby uwzględnić to, że w ciagu dnia trochę towaru zejdzie wydaje się to być wystarczajace, tym bardziej, że podniesienie na kolejny level dałoby pojemność $190k, co jest już w zupełności ok.
Pozostaje jeszcze kwestia możliwego opóźnienia w sprzedaży, np dla sytuacji kiedy na giełdzie będzie wyraźny spadek popytu, aby była możliwość przechowania chwilowej nadprodukcji i mieć czas na wstrzymanie interesów i wystawienie na sprzedaż towaru z dwóch dni produkcyjnych. Dzięki temu powinno się na giełdzie znaleźć sporo towaru, po bardzo konkurencyjnych cenach, więc popyt by szybko odżył. Pozwolenie na taka opcje wiazałoby się z dwukrotnym zwiększeniem pojemności magazynu, czyli zamiast 5 krotnie więcej, jak mogłoby być dać 10 razy więcej.
Kolejnym aspektem wartym rozpatrzenia jest poziom zaawansowania gracza. Na poczatku nikt nie będzie potrzebował takiego samego mnożnika, jak ktoś na poziomie rozwoju zbliżonym do mojego (kwestia ilości biznesów, bonusów, szkoleń - głównie inżynier w produkcji). Analogicznie, bardziej rozwinięty gracz będzie bardziej rozwijał swoje interesy, a tym samym jego zapotrzebowanie będzie większe.
Dlatego może warto byłoby uzależnić mnożnik magazynu od levela? Dodatkowym plusem byłoby to, że dużego magazynu potrzebuja przedsiębiorcy, a nie etatowcy, którym to level tak nie rośnie.
Na przykład
Przedział leveli | mnożnik magazynu
1-20 | 3
21-50 | 3.5
51-70 | 4
71-85 | 5
85-100 | 6
101-110 | 7.5
111-115 | 8.5
116-120 | 10
itd... (Dodatek do propozycji karseo

)
Można zastosować do tego jakiś wzór, ale nawet nie pamiętam czy coś takiego kiedyś robiłem, więc nie wiem jak się do tego zabrać
Zaznaczam tutaj, że sa to obliczenia robione pode mnie. Najlepiej byłoby jakby jeszcze paru graczy, najlepiej na różnym poziomie, zaprezentowali ile faktycznie potrzebuja, żeby ustalić jakiś wspólny system
Przy okazji podliczenie zużycia energetycznego, na starcie majac 207 energii
3*28 + 2*41 + 5*8 = 206 - zatrudnienie
i do tego około 40-50 na operacje magazynowe
Tak więc, energia spożytkowana w zupełności, jeśli nawet nie za bardzo, to się jeszcze okaże, dzień jeszcze trwa
P.S. powiększyłeś już pojemność magazynu ?? Nagle dużo więcej można do niego wpakować

P.S. ogólnie to przepraszam za brak, a z ogonkiem, ale coś mi blokuje ten znak, nawet z klawiatury ekranowej, kiedyś może zrobię dochodzenie co to takiego
A teraz idę się uczyć do kolokwium
